Gir du graut til babyen?

M

Moderator Linda

Guest
Brukar du eit spesielt merke, eller lagar du sjølv? :)
 
Jeg er nysgjerrig på hva folk svarer her :) jeg vil begynne med grøt, kommer ikke til å lage selv. Noen spesielle typer som er anbefalt for de under 6 mnd?
 
Vi begynte med en grøt av mais, ris og eple. Den falt virkelig i smak, blandet den vanlig og tynnet ut med mm. Prøvde denne fordi den skal være veldig mild mot magen, men småen fikk vondt i magen av grøt, så holder oss til grønnsaker en stund før vi prøver igjen [emoji4]
 
Tenkte å prøve å lage hirsegrøt og havregrøt, er visst gjort på fem min. Men venter til lille er større da grøt er tungt for magen til de små.
 
Vi har så smått begynt med Mild havregrøt fra Hipp (hun er 4 mnd og ei uke), iblanda mme og litt varmt vann. Har også ei teskje eller to med sviskemos i. Orker ikke lage selv, tenker at etterhvert får hun smaksprøver på frukt og mat (etter 6 mnd) også. Lettere å lage frukt/grønnsakspuré enn grøt syns jeg... en favoritt hos storebroren var most avokado og banan sammen.
 
  • Liker
Reactions: 9-2
Her har vinogså begynt med mild havre grøt (ferdig kjøpt). Til nå har hun fått smaksprøver av grøt og banan. Det falt veldig i smak, så etter en prat med helsesøster så øker vi på etter hvert og utvider smaksprøvene. Lille er veldig nysgjerrig på mat og gaper med glede.
 
Ikke noe grøt her. Vi er på smaksprøver. Lager da selv mos av grønnsaker og frukt. Barnet er litt over 4mnd.
 
Har ikke startet ennå, men kommer til å gi Hipp og Semper. Lager ikke selv, og boikotter Nestle.
 
Ikke begynt med grøt her, og så lenge hun blir mett av morsmelk, har jeg ingen hast. Hun er straks 5 måneder. Vi ønsker å kjøre BLW (baby lead weaning), men da må jeg vente til hun kan sitte oppreist for "egen maskin" (i alle fall uten å falle forover), siden hun da vil få servert biter av vår mat i stedet for mos og grøt. Foreløpig viser hun ikke mye interesse for mat og ser ut til å bli mett av morsmelk, så da venter vi uansett litt til. :rolleyes:
 
Har fått mild havregrøt og ris/maisgrøt pluss at jeg har laget egen havregrøt. Er mer jern i de man kjøper da, så jeg syns det er greit å begynne med dem. Kjøper foreløpig de som er beregnet fra 4 mnd.
Etterhvert kommer han til å spise selv, har såvidt begynt litt med overkokt gulrøtter, men kommer til å få litt grøt en gang om dagen en god stund ihvertfall.
 
Back
Topp