gir du barnet ditt tran? *link*

Emba_Larsen

Forumet er livet
jeg har ikke gjort det, og er nå faktisk litt gla for det[8|]

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=189230

Jeg gir ikke da han får vitaminene i collett.

Men er jo ikkeno fare nå lenger da, gjelder jo bare tran produsert før 2001

Tranflaska står fint uåpna i kjøleskapet den [8D][:D]

Har vel stått der siden juli tenker jeg..

Glemsk, jeg?? ååneida [:D][:D]

Men har vært på apoteket å kjøpt sånne vitamin dråper som jeg tenkte å begynne å gi Markus heller..

Noen andre som gir barna disse??

Jeg er ikke en slem mamma som tvinger i ungene dette illeluktende-og smakende produktet!

Har D vitamin dråper som jeg skla gi( bare jeg klarer å huske det da...)

Prøvde å gi Leah det da hun var liten, men det stinka jo tran av henne i et døgn etterpå fordi hun gulpa sånn på dette...

han får jo mme, så da holdt jo det.
men ikke ville han ha tran heller da.

ORIGINAL: Bruble

Jeg er ikke en slem mamma som tvinger i ungene dette illeluktende-og smakende produktet!

Herregud, nå kjenner jeg at jeg blir provosert!
Det går ikke an å ordlegge seg på den måten der!

Jeg gir Jonas tran hver kveld, betyr det at jeg er en slem mamma??

Dette med beinskjørhet gjelder dessuten tran produsert før 2001.
Jeg har lest at de langkjedede fettsyrene i tran gir bedre konsentrasjonsevne, minsker risikoen for depresjoner og vi VET jo at det er gunstig for hjertet. Ettersom vi har både hjertesykdom og depresjoner i slekten så gjør jeg hva jeg kan for å forebygge dette hos Jonas. Jeg er med andre ord IKKE en slem mamma, tvert i mot, jeg gjør alt jeg kan for at gutten min skal ha det best mulig.

Beklager hvis jeg virker krass nå, ble bare litt provosert.... [:'(]

ORIGINAL: lillefixen

Nei helt klart ikke lillefixen[;)] 

Jeg gir han en smaksprøve bare innimellom jeg så han ikke skal syns det er vondt når han blir større, for nå elsker han det nemlig[;)] men desverre er det sånn att jo eldre mann blir så er ikke tran så godt lenger, vil han skal ta det når han slutter med mme.

Hun har fått tran, men jeg er ikke flink til å gi det hver eneste dag.

Jeg har vært alt for dårlig med å gi tran. Glemmer det ut..og så lager det så stygge flekker på klærne[:'(]

Men skal bli flinkere nå! Må bli flinkere. Enten med tranen eller vitamindråper..

Jeg har troen på tran, jeg!

Jeg har lest at de langkjedede fettsyrene i tran gir bedre konsentrasjonsevne, minsker risikoen for depresjoner og vi VET jo at det er gunstig for hjertet. Ettersom vi har både hjertesykdom og depresjoner i slekten så gjør jeg hva jeg kan for å forebygge dette hos Jonas. Jeg er med andre ord IKKE en slem mamma, tvert i mot, jeg gjør alt jeg kan for at gutten min skal ha det best mulig.

Var ikke sånn ment fixen!!   Skrev det med en spøk i stemmen... Har prøvd å gi tran med det ender meg sure gulp og mye hyl, så jeg ga opp.

ikke ta det ille opp!

gir thea d-vitamin dråper..

jeg glemmer d ute hele tiden selv om jeg har 2 flasker i kjøleskapet, men heldigvis [:D] 

Var ikke sånn ment fixen!!   Skrev det med en spøk i stemmen... Har prøvd å gi tran med det ender meg sure gulp og mye hyl, så jeg ga opp.

ikke ta det ille opp!

Huff, jeg er visst i det nærtagende og antihumoristiske hjørnet idag [&:]
Skylder på en kombinasjon av lite søvn og overdose av ekstremt deprimerende eksamenspensum.....

Nikki: De langkjedede fettsyrene i tran finnes ikke i D-vitamindråpene.. Så det anbefales å gi tran om du kan, men D-vitamindråpene er jo en bra erstatning hvis det er helt umulig å gi tran [;)]

MammasLilleEngel: Håper du fikk med deg at det der ikke er aktuelt for småtrollene våre sin generasjon, ettersom A-vitamininnholdet i tran er sterkt redusert etter 2001..

Nå skal jeg liste meg stille ut herfra og ikke komme tilbake før jeg er ferdig med eksamen og litt mindre anspent *kremt* [8D]

MammasLilleEngel: Håper du fikk med deg at det der ikke er aktuelt for småtrollene våre sin generasjon, ettersom A-vitamininnholdet i tran er sterkt redusert etter 2001..

jeg gir D dråper til han siden d står med stelle kommoden husker jeg d men  har hvert meningen lenge å prøve å gi tran isteden for men siden  han nekter hver gang og gulper og breker seg så han d  blitt mer glemming  hehe. men tror faktisk jeg holder meg til D dråper en stund til  han nekter tran i grøt til og med  

Tran lukter så vondt så jeg gir kun D vitamin dråpene (de gangene jeg husker på det[;)]) 

Eg gir d-vit dråper[:)]

Back
Topp