Gir du barna dine tran?

Man får jo anbefaling fra helsestasjonen og gi de fra de er 4 uker gammel på tran. Han vår kunne ikke fordra det og jeg hatet lukten og sånt som festet seg i både klær og smikker. Endte opp med og gi han vitamin D i istedenfor.

Nå gir jeg han tran hver dag. Det går ned på høykant. Er vanlig tran. Han er 1 år nå. Og jeg er faktisk glad over at han tar det uten problem nå, lest hvor viktig tran er for små barn og deres utvikling på skjelett :)
 
Gjorde det til hun var nesten 1 år. Etter det nektet hun.
 
Ja :) Ga d-vitamindråper fram til han var ett år ettersom han var en skikkelig gulpebaby. Tranlukt er håpløst å bli kvitt :confused: Nå får han tran med fruktsmak daglig.
 
Jentene på 9 og 6 har tatt tran siden de var fire uker. Eldste på 14 begynte å ta 2 omega3 kapsler da han 5 år gammel begynte å gulpe tran hele dagen.
 
Ikke tran. Men d-vitamin dråper. :)
 
Nei, jeg orker ikke å spy hver dag, og det er ikke et alternativ åå holde seg unna ungen heller :p Mini syns heller ikke det er noe godt..
 
Ja. Dvs, ga d-vitamin det første året, gir tran nå.
 
Her ble det d-vitamin dråper. Da hun hadde kolikk, og alt kom i retur bare. :p Tviler på hun hadde godtatt tran nå.
 
Nei. Gir dvitamindråper til minstemann og vitaminbjørner/dråper til eldstemann. Prøver å ha et godt variert kosthold og få i oss mye fisk.
 
Hun får D-vitamindråper, fordi det er enklere å gi. Når vi gav tran var det et helt sirkus rundt det, hun måtte være naken og rolig mens vi gav (så mye!) og så bad etterpå, men tranen er jo olje, så ting lukta bare verre. Nei. Hun får få tran når hun er blitt litt større.
 
Ja hun får tran og sanasol hver kveld før hun legger seg. :)

Hun fikk D-dråper som baby, for da gulpa hun så fælt. Men begynte med tran da hun var ett år.
 
Ikke tran, men flytende Eskimo kids ettersom han ikke klarer smaken på Møllers tran, dessverre. Han får det gjennom hele året daglig.
 
Ga opp hele tranen for en måneds tid siden. Nå får han d-vitamindråper :)
 
Back
Topp