Gir dere tran alle sammen?

-Helene-

Forelsket i forumet
Minstemann her bare spytter det ut..
Har prøvd både å gi med teskje og sprøyte..

Hva gjør dere?

Må man på død og liv gi det? jeg må ærlig innrømme at det er meget ofte jeg glemmer å gi han det[&:]

vi har prøvd å gi tran vi også, men vi ødelegger jo så mye klær siden det meste kommer ut igjen! Men jeg prøver iallefall da...men jeg synes det er så vondt selv, så synes synd på stakkaren. Men på helsestasjonen så sa de at om det ikke gikk, kunne vi godt gi sanasol istedet for det gjorde samme nytten og kunne gies fra nyfødtstadiet det også. Så vurderer å gi det istedet altså om det ikke blir bedre.

Hqn hqr vel bqre fått det et pqr gqnger, men om dere ikke gir trqn så kjøp D- vitqmin dråper på qpoteket, mye lettere å gi og qnbefqlt og gi om mqn ikke gir trqn[:)]

Her går trana ned som bare d, bare d ikkje blir for mye![;)]
Gir den på kvelden rett før ho ska legge sæ, uten klær så ingenting får flekka på sæ, og ikkje minst slepp vi tranrapa som ødelegg humøret e.l.[:)]

Jeg gir D vitamin dråper jeg..

gitt ho et par ganger.. men bare spytter ut.. får nok prøve å blande det i litt grøt eller noe.. [:'(][:'(]skjønner at hun spytter det ut..

Snuppa mi vil abselutt ikke ha noe TRAN. så gir henne det i flaska sammen med mme. Det er smart[:D]

Jeg gir D-vitamin dråper, mye enklere [:)]

jeg gir han hver morra.bruker sprøyte.går lettere ned da[:D]

Vi gir d-vitamindråper - men det er langt i fra hver dag. Jeg glemmer det.... [8|]

Gir dvitamin dråper hver eneste dag. Glemte det innimellom jeg også før, men nå har jeg hamstret inn knall rosa post it lapper som hjelper meg å huske det! [:D] 

Noen som vet om man kan gi d-vitamin dråper i stedet for tran når de får mme?

ORIGINAL: knotten

Noen som vet om man kan gi d-vitamin dråper i stedet for tran når de får mme?

Gir tran i mme, det si dem at e veldig bra. tviler på at du kan slutte. gir collet å det er jo omega i den men gir tran i tilegg[:D][:D]

dråpene kan man gi uansett.. mener det er omega 3 i de også.. [:)] 

Jeg gir jern (flytende) og vitaminer (biovit). Fikk den beskjeden på sykhuset, er et eget "regime" for fortidligfødte etter hva jeg har forstått. Jern smaker ikke så godt, men jeg sprøyter det langt bak i munnen, og da går det greit. Biovit synes hun er kjempegodt (gir det i flaskesmokk), men i det siste har hun begynt å tøyse endel når hun får det, dytter smokken til siden i munnen, smiler og brekker seg om hverandre... Men vi får det i henne til slutt uansett. Får se om vi kanskje skal prøve å gi det på skje istedenfor, men er redd det blir mye søl.

har gitt tran frem til for et par uker siden. han var ikek ås glad i det. har sluttet nå. vet om såå mange barn som aldri har fått det å de har det fint idag![:D]

Har gitt tran hele tiden. ingen problem her.

Her gis det tran, selv om mesteparten kommer ut igjen [:-]Han blir nok vant til det etterhvert...

Huff, jeg glemmer det stadig vekk. Trultemor bare spytter ut. Klærne blir jo så flekkete. Vi er så mye på farten at tranflaska blir stående igjen i kjøleskapet. Har begynt å ha litt i grøten når jeg husker det..

Back
Topp