gir dere mm/mme...

Gedine87

Glad i forumet
...til hvert måltid??? eller er noen melkemåltider liksom kuttet ut??

jeg ammer til hvert måltid enda, men hun får jo grøt, skive, frukt, (middag) osv også da.. men føler liksom ikke det holder med BARE grøt liksom.. jeg prøvde her en dag å gi ekstra med grøt. hun spiste opp det meste, så jeg tenkte hun var mett.. men virket noe misfornøyd så jeg slang fram puppen[8D] og hun spiste godt der også..

hvordan gjør dere det egentlig???

Hun får fortsatt mme til hvert måltid ja.  Men mengden er jo mye lavere, enn når hun hadde kun melkemåltid.
Hun får først grøten/brødskiva/middagen, og så melka etterpå.

jeg også synes den faste maten blir for lite.. og iom at hun spiser såpass mye mme som hun gjør etterpå (mellom 100 og 160) så tenker jeg at da trenger hun det sikkert..

ORIGINAL: Windy

Hun får fortsatt mme til hvert måltid ja.  Men mengden er jo mye lavere, enn når hun hadde kun melkemåltid.
Hun får først grøten/brødskiva/middagen, og så melka etterpå.

jeg også synes den faste maten blir for lite.. og iom at hun spiser såpass mye mme som hun gjør etterpå (mellom 100 og 160) så tenker jeg at da trenger hun det sikkert..

takk for svar![:D] ja hun stopper vel når hun er mett? tihi..

Her har automatisk melka blitt borte til frokost.. Får da grøt, og hu orker aldri mer enn grøten, så første flaska får hu rundt 12 tiden.

em får bare mme frokost og kvelds... :)

Får kun mme etter lunsj (brødskive, 230 ml) og etter kveldsmat (grøt, 135 ml). Er ganske mye melk etter lunsjen, men er den flaska som var frokost flaska før (får grøt til frokost nå), derfor er det så mye og siden han stort sett spiser hele til tross for at han har spist en brødskive har jeg beholdt den sånn, siden han drikker så lite melk ellers.

Her får hun mme etter lunsj i 10-11 tida og før hun legger seg kl 19.
Får tilbud om mme etter middag og hvis tidlig grøt på ettermiddag, men sjeldent hun vil ha noe..[;)]

jeg ammer bare kveld og natt/morgen. Altså to ganger i døgnet. Han får bare vann til de andre måltidene. Ser ikke behovet med mm til måltidene siden han spiser så bra. Han spiser mer enn storebror gjør i løpet av dagen[;)]

M. får en flaske på 120 en time etter frokostgrøt
120 i fire tiden
og 210 etter kveldsgrøten...

ORIGINAL: Vero87

jeg ammer bare kveld og natt/morgen. Altså to ganger i døgnet. Han får bare vann til de andre måltidene. Ser ikke behovet med mm til måltidene siden han spiser så bra. Han spiser mer enn storebror gjør i løpet av dagen[;)]

Samme greien her.
Men har jo lurt på om det er noe fra melken de burde fått i seg, om han burde få mme.
Ser det går mot heeeelt slutt på melken nå, lite etterspørsel fører til lite produksjon ja.....

Men der også, hvis det blir helt slutt på ammingen, skal en da gi mme ?
Spiser godt med grøt og skiver. Værre med middag, kun hvis det er i biter fra mammas talerken.

Her får han vann til lunchen sammen med grøt, men på kvelden får han tilbud om melk også etter grøten.

Jeg leste på sidene til myndighetene at de anbefaler melk til hvert måltid fram til de er 1 år.

ORIGINAL: Siljenta

Jeg leste på sidene til myndighetene at de anbefaler melk til hvert måltid fram til de er 1 år.

Dem anbefaler det mye... Og man hører ofte bør/kan/MÅ...

Nei nå får han 200ml på tidlig morning som han alltid drikker opp, 150ml mitt på dagen (hvis han drikke d då, d e ikkje alltid) og 150 før leggetid på kvelden (ikkje alltid han drikke opp alt). Men nå spise han ganske mye ellers på dagen av grøt,skiver,frukt og middag:)

ORIGINAL: verteline

em får bare mme frokost og kvelds... :)

Samme her... men nå ser det ut til at snuppa ikke vil ha mme lenger!?!? Hun blir fly forbannet når jeg tar frem melkeflaska, mens vannflaska går bra.. (samme type flaske da men...)

Back
Topp