Gir dere begge bryst eller kun ett i et måltid?

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Er bare nyskjerrig på hva folk gjør? Jeg gir alltid bare ett, men leser at noen gir begge. Har kanskje skjedd to ganger på kvelden at hun har spist fra begge. Som regel blir ikke brystet «tomt» før hun er mett..
 
Oftest gir jeg bare ett, men det kommer an på hvilken amming det er. Kveldsammingen kan ta fryktelig lang tid og jeg har mye større produksjon på høyre bryst så det venstre dekker ikke alltid behovet hans.
 
Her tømmes begge for hver minste dråpe hver gang. Aldri fornøyd med bare et. Han legger veldig godt på seg og er blid og fornøyd, men skulle tro jeg hadde for lite melk sånn han jobber for å få i seg hver minste dråpe. Han slipper heller så godt som aldri taket i brystet selv, bare jobber for å få ut nye dråper. Skikkelig matvrak [emoji173]️
 
Alltid bare ett. Om jeg en sjelden gang gir fra to fordi jeg tenker han da skal sove lenge, så kommer det i retur. [emoji14]
 
Alltid fra begge og gjerne i flere runder. Har ikke overflod av melk denne gangen dessverre. Gir en del tillegg også.
 
I starten brukte jeg ofte begge hver gang. Nå gir jeg stort sett bare fra et om gangen [emoji4] men på kveldsamminga hender det jeg bruker begge..
 
Stort sett ett, oftere to på kveld når hun er urolig, men hun gulper alltid opp mye uansett hvor mye hun får.
 
Ammet som regel kun fra ett, men vekten hadde flatet ut så HS anbefalte å tilby det andre brystet også. Jeg har alltid trodd han var mett, men han sier ja takk til pupp nr 2 så og si alle ganger :)
 
Gir kun fra ett bryst. Men når kveldsuroen slår inn henger hun stort sett i annenhver pupp med kanskje 30-60 minutters mellomrom:p
 
Her gis det fra begge. Når han slipper på det første og ikke vil ha mer er det opp på skulderen for rap og tilbyr så det neste. Han spiser da nesten alltid mer; noen ganger er det her han blir liggende og spise og kose seg lenge, mens andre ganger spiser han bare litt og er ferdig. Så legger jeg han til igjen på dette siste brystet ved neste måltid;)
 
Back
Topp