Gir dere babyen is?

elskermammalivet

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Nå har det jo vært 17 mai i dag. Er det mange av dere som lar babyen spise en (eller to eller tre) pinneis som f.eks pin up med sjoko trekk? Har sett mange som lar små babyer på f.eks 6 mnd gjøre det. Jeg skjønner ikke helt poenget, min har fått smakt men får aldri så mye som en hel is :-P Er jo ikke så bra heller da de ikke skal ha så mye melk før etter 10mnd (er faktisk først nå for et par dager siden jeg prøvde selv), er heller ikke noe for at han skal spise så mye sukker, blir nok ikke noe godteri og skikkelig kake før han er 3-4-5 år gammel tenker jeg :-p
Men hva tenker dere om dette ? :-)

Jeg gir ingenting til min. De får i seg sukker tidsnok tenker jeg. Jeg håper å unngå det så lenge som mulig. Men blir nok vanskeligere når de begynner i barnehage. Og også når de skjønner at andre får noe de ikke får :)

Nå har det jo vært 17 mai i dag. Er det mange av dere som lar babyen spise en (eller to eller tre) pinneis som f.eks pin up med sjoko trekk? Har sett mange som lar små babyer på f.eks 6 mnd gjøre det. Jeg skjønner ikke helt poenget, min har fått smakt men får aldri så mye som en hel is :p Er jo ikke så bra heller da de ikke skal ha så mye melk før etter 10mnd (er faktisk først nå for et par dager siden jeg prøvde selv), er heller ikke noe for at han skal spise så mye sukker, blir nok ikke noe godteri og skikkelig kake før han er 3-4-5 år gammel tenker jeg :p
Men hva tenker dere om dette ? :)
er så enig med deg. skjønner ikke poenget før de er 3-4år med godteri,is osv.. Min på 8mndr fikk smoothie og smatta fornøyd med det. Is er for kaldt for de små, i tillegg til fløte/kumelk er ikke så bra for babyen, sukkert,estoffer(saftis).. nei, venter lengst mulig med snop til barna. Stort sett så er det i bhg de får sukker,is,saft,sjokolade,kjeks,kake først.. jada.. :/ min 3åring begynte å få de få gangene vi har sånne ting når hun var 2år.. men det er sjelden vi har og når ho ser vi andre spiser vil ho også ha, men ho er ikke så veldig glad i sånne ting, så spiser minimalt. is og vaffel er ho glad i. Min eldste på straks 9år får heller ikke så ofte her, men er 20bursdager i året i tillegg til våre private så snop får de tidsnok i seg nok av! Så vent lengst mulig :)

er så enig med deg. skjønner ikke poenget før de er 3-4år med godteri,is osv.. Min på 8mndr fikk smoothie og smatta fornøyd med det. Is er for kaldt for de små, i tillegg til fløte/kumelk er ikke så bra for babyen, sukkert,estoffer(saftis).. nei, venter lengst mulig med snop til barna. Stort sett så er det i bhg de får sukker,is,saft,sjokolade,kjeks,kake først.. jada.. :/ min 3åring begynte å få de få gangene vi har sånne ting når hun var 2år.. men det er sjelden vi har og når ho ser vi andre spiser vil ho også ha, men ho er ikke så veldig glad i sånne ting, så spiser minimalt. is og vaffel er ho glad i. Min eldste på straks 9år får heller ikke så ofte her, men er 20bursdager i året i tillegg til våre private så snop får de tidsnok i seg nok av! Så vent lengst mulig :)

Bra flere tenker som meg :-) min på 10mnd skal ikke i bhg før han blir to år siden han ikke har plass før da :-) men kan hende vi drøyer til tre år :-P får se :-)

Jeg gir ingenting til min. De får i seg sukker tidsnok tenker jeg. Jeg håper å unngå det så lenge som mulig. Men blir nok vanskeligere når de begynner i barnehage. Og også når de skjønner at andre får noe de ikke får :)
Bra flere tenker som meg :) min på 10mnd skal ikke i bhg før han blir to år siden han ikke har plass før da :) men kan hende vi drøyer til tre år :p får se :)
så bra :) Planene var at 3åringen min ikke skulle få før 4års alderen ho heller, som storebror, men når storebror får innimellom eller vi selv :p så er det umulig å holde ho unna når ho ser det :) men vaffel og kake har dem fått i selskap/bursdag.. etter fylte 2år vel og merke :) i den alderen så blir man ikke bedt i 20bursdager heller som de blir fra skolealder.. mm bhg feirer alle burdager med kake.. her får de frukt med vaniljesaus i bhg når det er bursdag :)

Her skal det ikke noe sukker i kroppen så lenge jeg kan unngå det. Han fikk smake is for første gang i går. Jeg holdt ham, og hadde en softis i andre hånden, han gapte og gapte som en fisk på land. Men det holdt med en smak, så var det nok. Han elsker frukt, det får holde som snop. :)

Ups dårlig mor jeg da, jenta mi for smake is, kake, kjeks når vi var i syden fikk ho saft is :-) alt med måte men ho for smake :-) ❤️

Ups dårlig mor jeg da, jenta mi for smake is, kake, kjeks når vi var i syden fikk ho saft is :) alt med måte men ho for smake :) ❤️
Ingen som har sagt noe om god/dårlig mor :) jeg kan kun snakke for meg. Jeg vil ikke gi mitt barn noe han ikke trenger og potensielt ( i større mengder) er skadelig for han. Jeg prøver også å unngå sukker selv , for det er ingenting kroppen trenger. Har også levd uten sukker i 1 år før . Aldri følt meg så bra før. Både kroppslig og mentalt ! :D

Her smakes det bare. Glad for alle smaker han får prøvd. Han må utvide repertoaret sitt han min :-)

Er ha
Her smakes det bare. Glad for alle smaker han får prøvd. Han må utvide repertoaret sitt han min :)
er han kresen? Min er skeptisk til nye smaker. Må ha det flere ganger ofte for p like det. Blir bedre da. Håper ikke han blir kresen :/

Ups dårlig mor jeg da, jenta mi for smake is, kake, kjeks når vi var i syden fikk ho saft is :-) alt med måte men ho for smake :-) ❤️

Samme her :) Får ikke mye av gangen, men får smake på nesten alt :)

Vesla fikk smake is på 17.Mai. Ho liker det meste, men is ble nok en liten favoritt ;) Har også smakt kaker og div. av besteforeldre :P Hadde i utgangspunktet tenkt å unngå smaksprøver med søtt så lenge som mulig, men rart hvordan ting plutselig endrer seg :P

Er ha

er han kresen? Min er skeptisk til nye smaker. Må ha det flere ganger ofte for p like det. Blir bedre da. Håper ikke han blir kresen :/
Næ, han er nok bare skeptisk he he. Slikket på pølse i dag. Var gira. Bra det :-)

Back
Topp