Gir dere alltid barna selve gaven på julaften, eller kan de få "gavekort" på det?

Jeg syntes det hørtes veldig lurt ut jeg :) frøkna mi hadde syntes det hadde hvert helt greit og gleda seg til vi skulle reist ut og plukke ut ski til henne :)

Vi kjøpte slalomutstyr til begge guttene våre til jula for to år siden. Vi tok de med i butikken for å prøve utstyr før jul og kjøpte det vi kom frem til uten at ungene fikk det med seg. Pakka bare inn skoeskene å la under treet så de ikke skulle skjønne hva det var før de åpna den pakka. Selve skiene tok vi frem når skoene var pakket opp.

Men en 7-åring skjønner nok også godt poenget med et "gavekort", så den måte du har tenkt ut er ikke teit i mine øyne i alle fall.

Kunne gjort det samme, god idé :-)

Synes dere har kommet frem til en veldig god løsning. :) Han er så stor at han burde ikke ha noe problem med å skjønne det. Jeg kunne lett ha gjort noe sånt for mine gutter.
Dessuten så bruker unger å få så mange pakker ellers på julaften.

Hvorfor ikke ski til jul?

Jeg sitter her og pønsker på hva jeg skal kjøpe til seksåringen som har alt slikt. Bruker som regel få det når hun trenger det, men burde blitt flinkere på å heller gi henne sjansen til å ønske seg ting, og bruke jul og bursdager som en fin anledning til å kjøpe det.
Nei, altså, man kan godt gi ski, men jeg ville nok kjøpt det utenom. Jeg pleide å trenge slikt utstyr til skolen osv. Før, da det var mye snø før julaften var det veldig kjipt å måtte vente til etter jul for å bli med på diverse aktiviteter. :) Derfor kjøper jeg slike utstyr utenom, men snakker bare for meg. Men er ikke noe problem å gi det i julegave sånn sett.

Hvis man kan drite penger så gjør man det på den måten.
Det er ikke alle som har råd til å kjøpe alt utenom!
Selv er jeg vokst opp med å få store ting til jul og bursdag.
Jeg tror barn har godt av å sparr litt og få større ting ved slike anledninger.
Ikke rart det blir overflod om man kjøper alt de trenger bestandig!
Hele oppveksten har jeg fått ski, skiklær, akebretg og bruksting jeg har "trengt" og ønsket meg til jul. Ble da alltid gla

Så hvorfor ikke?
Skriver dette her også

Nei, altså, man kan godt gi ski, men jeg ville nok kjøpt det utenom. Jeg pleide å trenge slikt utstyr til skolen osv. Før, da det var mye snø før julaften var det veldig kjipt å måtte vente til etter jul for å bli med på diverse aktiviteter. :) Derfor kjøper jeg slike utstyr utenom, men snakker bare for meg. Men er ikke noe problem å gi det i julegave sånn sett.

Er ikke noe feil med å gi ski, og skrev heller ikke at det er en gave man ikke ble glad for. ;)

Eldste fikk gavekort på sykkel når han ble 4. Har bursdag i februar og ingen som selger sykler da. funka fint for oss, han fikk være med å kjøpe sykkelen selv da.

Så ja jeg hadde fint gjort det.

Hele oppveksten har jeg fått ski, skiklær, akebretg og bruksting jeg har "trengt" og ønsket meg til jul. Ble da alltid gla

Så hvorfor ikke?

For ikke å snakke om vinterdress, seng, og andre ting som man uansett trengte og som gjerne kostet litt. Gjør meg ingenting, og jeg syns det er dumt at jenta mi har fått så mye leker til jul, for det blir ofte mindre spesielt da. Nå ønsker vi veldig at hun får klær, siden hun har hatt en vekstspurt og holder på å vokse ut av hele garderoben sin. Vi kjøper jo selvsagt klær til henne, men hvorfor gi enda en dukke som blir liggende i boksen i forhold til å gi et plagg som blir brukt hver uke?

Skriver dette her også

Er ikke noe feil med å gi ski, og skrev heller ikke at det er en gave man ikke ble glad for. ;)
Jeg forsto at det var sånn du mente det :-D

Back
Topp