Gir dere alltid barna selve gaven på julaften, eller kan de få "gavekort" på det?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Altså, saken er at gutten vår trenger nye ski.
Han har også veldig høy rist og "rare" føtter så han må være med når vi finner de skiskoene som passer han.

Vi snakker om å kjøpe en lekefigur med ski på, og sette på en lapp om at vi skal ut å kjøpe nye ordentlige ski til han i romjulen.

Men så sitter hormonelle rare lille meg her og brått begynner å lure på om det kanskje blir litt dumt.
Hva ville dere ha gjort?

Han er forresten 7 år

Det kunne jeg gjort. Da får han jo være med å velge litt selv, evt ville jeg tatt han med å prøvd før.

Hvis mitt barn trengte ski, ville jeg kjøpt ski, og ikke gitt det som julegave. Hadde heller kjøpt noe annet som var rimelig og som hun ville blitt glad for til jul, også handle ski i romjula.

Hadde kjøpt med byttekort på en butikk med stort utvalg

Syns dere har en god idé på det jeg :)
er jo kjedelig å få et par ski for så å måtte bytte de også! bedre da å få lov vil å være med å velge selv :)

Hvis mitt barn trengte ski, ville jeg kjøpt ski, og ikke gitt det som julegave. Hadde heller kjøpt noe annet som var rimelig og som hun ville blitt glad for til jul, også handle ski i romjula.

Hvorfor ikke ski til jul?

Jeg sitter her og pønsker på hva jeg skal kjøpe til seksåringen som har alt slikt. Bruker som regel få det når hun trenger det, men burde blitt flinkere på å heller gi henne sjansen til å ønske seg ting, og bruke jul og bursdager som en fin anledning til å kjøpe det.

Det synes jeg høres ut som en god plan. Vedig dumt å kjøpe utstyr for så å måtte bytte i romjulen fordi det ikke passer. Så store barn forstår slikt uten problem er i hvert fall min erfaring. Hadde gjort det samme om jeg var i en lignende situasjon :).

Jeg gjorde det til sønnen min som ble 5år 1. mars. Han ønsket seg ny sykkel , men de var ikke kommet i butikkene enda. Han fikk hjelm og "gavekort". Veldig vellykket :D

Men er det ikke da bedre å ta han med å handle det før jul? Sånn at du ikke risikerer at det blir utsolgt på romjulssalg?

Hele oppveksten har jeg fått ski, skiklær, akebretg og bruksting jeg har "trengt" og ønsket meg til jul. Ble da alltid gla

Så hvorfor ikke?

Hvis man kan drite penger så gjør man det på den måten.
Det er ikke alle som har råd til å kjøpe alt utenom!
Selv er jeg vokst opp med å få store ting til jul og bursdag.
Jeg tror barn har godt av å sparr litt og få større ting ved slike anledninger.
Ikke rart det blir overflod om man kjøper alt de trenger bestandig!

Jeg ville kjøpt ski i gave. Og skisko i romjula.

Hadde gitt gavekort til syvåring ja, med litt snop og kanskje en liten ekstra gave ;)

Vi snakka om å gjøre det samme med eldste på fem her ang skøyter.

Pakke inn et bilde av skøyter og så kjøpe i romjula.
Men nå løste det seg på en annen måte, så da får han skøytene på julaften likevel

Back
Topp