gips-tips??

MiaMoren

Elsker forumet
Jeg har lager håndavtrykk i trolldeig som nå står i steikovnen. Planen er å bruke det som form - og helle gips nedi - slik at avtrykket "står ut".  Men har dere noen tips på hvordan jeg får gipsen ut av formen etterpå?? 

Jeg tror ikke de andre som har tatt avtrykk med trolldeig tok de i ovnen. Eller, jeg vet de ikke tok de i ovnen...

Men når du først har gjort det... Kanskje du skulle prøvd å lagt et stramt lag med plastfolie inni, for å ha noe å løfte det ut med. Men da må det i så fall strekkes på plass da, for ikke å få rynker, så er sikkert ikke så lett.
Jeg tror nok ikke det er så lett å få et gipsavtrykk ut av en hard form... Men det kan jo være noen andre har noen gode triks, men jeg kan ikke komme på noe.

Kan jeg få oppskriften på trolldeig av deg forresten? [:)]

jeg prøvde først med helt fersk trolldeig - som var myk, men da ble avtrykket ødelagt. Tenkte å lage flere av samme avtrykk siden det var vanskelig å få et perfekt ett når hun bare skulle klore og knipe i deigen [:D] plastfolie var ikke så dumt, men da blir jo alle linjene i avtrykket borte... eller?[8|] hmmm.får bare prøve meg frem. Kanskje smøre den inn med olje?

TROLLDEIG:
1 del salt
2 deler mel
1 del vann
1ss matolje

Deigen skal være fast. Det finner du ut ved å lage en kule.. er det fortsatt en kule etter 2-3 minutt er den fast nok. Den skal ikke sige utover

Back
Topp