Gildes Salami er trygt å spise for gravide

Ja , men ikke spekepølsene ;) som salami er ..

Du leste hovedinnlegget ikke sant? Hvor de skriver alle påleggsprodukter er varmebehandlet. Salami er da et påleggsprodukt. Uansett, så står det også at spekepølsene også er trygge å spise :)

Jeg siterer:

"Gilde spekepølser er produsert av fryst råstoff og kan derfor trygt spises."

"Du kan spise så godt som alle våre kjøttpålegg, som er gjennomkokt til 72 grader. Unntaket for våre kjøttpålegg er roastbiff, som er kokt til en kjernetemperatur på 56 grader, og som vi derfor ikke anbefaler gravide å spise"
 
Ja , fullt klar over det , jeg spurte de direkte om de varmebehandlet salami noe som de ikke gjør ;) men de andre produktene er varmebehandlet .. Vil tro du får samme svar som meg om du spør om salamien er varmebehandlet.. Og salami går under spekemat .. Men for all del spis de som vil :)
 
Jeg tenker at det er greit å forholde seg til hva norske myndigheter anbefaler. Og såvidt meg bekjent er ikke denne anbefalingen endret, og er fremdeles
  • Unngå rått kjøtt. Eksempler: spekemat/spekepølse, gravet kjøtt og biff tartar (bakterier/parasitter)...

Jeg mener, hvor forbanna vanskelig kan det være å la enkelte matvarer være i noen få mnd av livet ditt?!

Er man virkelig så ego, at man vil ta sjansen?
Enig.. det er bare noen få mnd av livet ditt.. Da klarer du å holde deg unna spekemat asså..
 
Back
Topp