Gilde smårettbacon, ferdig stekt?

Live2Learn

Elsker forumet
Hva mener du? 

Jeg tror den er ferdig stekt.. Det sto "klar til bruk" på de før, men det står ikke lenger! 

(spør ikke om du steker den eller ikke, men om du tror den er ferdig stekt) 

Den ser ut som den alltid har gjort, og da det sto klar til bruk, vil ikke du tolke det som at det er bare å hive den i salaten og spise? 

Hvis ikke, har jeg spist 100 gram rått bacon...... mange ganger! 

Live2Learn skrev:
Den ser ut som den alltid har gjort, og da det sto klar til bruk, vil ikke du tolke det som at det er bare å hive den i salaten og spise? 

Hehe...njaaaa... Aldri sett det står det egentlig. Jeg steker den alltid uansett :P 
Men om det har stått klar til bruk vil jeg tro den er varmebehandlet på noe vis da 

Men er det røket da? 

altså, varmebehandlet på en eller annen måte..

Det er jo ikke rødt som i rått kjøtt, men mer hudfarget som i behandlet.. på en eller annen måte! :P

Senator Malin skrev:

Live2Learn skrev:

Hehe...njaaaa... Aldri sett det står det egentlig. Jeg steker den alltid uansett :P 
Men om det har stått klar til bruk vil jeg tro den er varmebehandlet på noe vis da 

Ja det gjorde det før den nye emballasjen kom! Gud, må ringe gilde på mandag! :P hehehe.. 

Kan jo ikke ta noen sjanser! :/ aldri blitt dårlig før da, men kanskje det er flaks? iiiik! 

Det er nok saltet eller røkt, så sånn sett så er det ikke rått kjøtt du har spist, og faren for å bli syk er nok ganske lav:)

okey! =)

Bra! 

Så lenge det ikke er rått er det bra! :D hehehe =) 

Røkt er den jo, så den er liksom ikke helt rå.
Men jeg har aldri spist den uten å steke den nei, ser jo at den ikke er stekt

Jeg steker den hver gang.

er det virkelig så mange som kjøper smårettbacon/smårettskinke? 

Har dere SETT på prisen?!  Det er svindyrt. Får meg aldri til å kjøpe det.  

"Klar til bruk" refererer slik jeg skjønner det til at den er klar til å tilberedes videre - altså til å stekes og jobben de har gjort for deg er å skjære den opp.... Den er jo saltet og røkt men om det er "nok" for å si at den ikke er rå er jeg usikker på., vanlig bacon er jo også saltet og røkt men jeg ville jo ikke finne på å spise "råe" baconskiver? Jeg ville stekt den for å være 100% sikker spesielt nå som du er gravid....

Vil ikke tro den er rå. Har spist denne flere ganger uten å tilberede. En kjenner vel forskjell det på smaken at dette ikke er rått kjøtt. Men om den er stekt, det er vel et annet spørsmål. Den er vel varmebehandlet på en eller annen måte.

Er vel ikke rå, men varmebehandlet sikkert. 
Har aldri spist rett fra pakka ... Pleier å ha i omelett, på pizza m.m. 

Aravis skrev:
er det virkelig så mange som kjøper smårettbacon/smårettskinke? 

Har dere SETT på prisen?!  Det er svindyrt. Får meg aldri til å kjøpe det.  

Bryr meg ikke om hva den koster eller ikke! :) Jeg lurte bare på om den var ferdig behandlet..

Det er da virkelig forskjell på baconskiver og denne bacon da.. Både i farge og konsistens.. 

Frøken Hege skrev:

Men den prisen så har aldri ferdig oppskåret bacon vært i mitt hus.

dumt for deg! =)

Back
Topp