Gigababy!

Bkno9118510

Betatt av forumet
Jeg var på UL I går I uke 33 og babyen ble estimert til 2,7 kg og skulle egentlig frem 3 uker om det ikke var for IVF! Blir kanskje satt igang før, men skal på ny kontroll. Tidligere var den ca en uke større enn termindato, men dett var visst vanlig for IVF-babyer. Jeg har tatt svangerskapsdiabetes test(kun med frokost fordi jeg er andregangsfødende) og er normalvektig fra før.
 
Jeg var på UL I går I uke 33 og babyen ble estimert til 2,7 kg og skulle egentlig frem 3 uker om det ikke var for IVF! Blir kanskje satt igang før, men skal på ny kontroll. Tidligere var den ca en uke større enn termindato, men dett var visst vanlig for IVF-babyer. Jeg har tatt svangerskapsdiabetes test(kun med frokost fordi jeg er andregangsfødende) og er normalvektig fra før.
Har hørt om så mange sånne estimater som er så feil! Babyen er vel målt på lengde osv, men det er vel vanskelig å måle vekten?
Men hva er estimert fødselsvekt? Og hva var vekten til nr. 1?

Jeg har født et barn på 4,3 kg og det gikk kjempebra :) Han var lang og stor, ikke «tjukk». Spent på hvor stor nr. 2 blir nå. Får mange av de sjarmerende kommentarene om at denne også nok blir stor, når de ser på magen. Jeg er også helt normal til slank, og lang.

Spennende tider :)
 
Mi målte dem til å være under 2 kg 5 timer før hun ble født med sine 2650 gram.. Så dem kan bomme også, så ville ikke stresset så mye med det før de har sjekket igjen hvertfall ☺️
 
Sniker fra oktober.
I mitt forrige svangerskap var eg med i en studie på Haukeland og fikk derfor mange Ultralyder....
Ser i notatene mine at baby i uke 30 var målt til 1700g
Men i uke 36 var han målt til 3030
Nå er du jo midt mellom de ukene så om eg deler differansen ca 1300g på 2 så blir det ca 650 g.
1700+650= 2350 g I uke 33.
Han kom til termin og veide 3600 g.
Mange babyer legger litt mindre på seg på slutten så er ikke sikkert din blir veldig stor. Men alt er jo relativt...3.6 var veldig stort for meg(de andre 2 var 2.8 og 2.9)
 
Ivf her også. Min var 4,9 kg og 56 cm 2 uker før termin. Ble satt i gang grunnet målt stor. Og det stemte! Ble krisersnitt til slutt. Tenker bare hvor stor han hadde vært om jeg hadde gått til termin. Ingen svangerskaps diabetes her heller. Konkludert med genetikk:)
 
Det ble keisersnitt med første, men han var 3750 og ikke spesielt stor:) Der var det hodestr som fjorde at det gikk litt treigt, pluss infeksjon og hjertefeil spm gjorde at han ble tatt med akutt keisersnitt. Håper å få født normalt denne gangen:) Det snakkes om å swtte meg i gang to uker før.
 
Sniker fra oktober.
I mitt forrige svangerskap var eg med i en studie på Haukeland og fikk derfor mange Ultralyder....
Ser i notatene mine at baby i uke 30 var målt til 1700g
Men i uke 36 var han målt til 3030
Nå er du jo midt mellom de ukene så om eg deler differansen ca 1300g på 2 så blir det ca 650 g.
1700+650= 2350 g I uke 33.
Han kom til termin og veide 3600 g.
Mange babyer legger litt mindre på seg på slutten så er ikke sikkert din blir veldig stor. Men alt er jo relativt...3.6 var veldig stort for meg(de andre 2 var 2.8 og 2.9)
På appen står det 1,98-2,15 ila uka, men han er lang på alle mål, ligger på 100% og over
 
Har hørt om så mange sånne estimater som er så feil! Babyen er vel målt på lengde osv, men det er vel vanskelig å måle vekten?
Men hva er estimert fødselsvekt? Og hva var vekten til nr. 1?

Jeg har født et barn på 4,3 kg og det gikk kjempebra :) Han var lang og stor, ikke «tjukk». Spent på hvor stor nr. 2 blir nå. Får mange av de sjarmerende kommentarene om at denne også nok blir stor, når de ser på magen. Jeg er også helt normal til slank, og lang.

Spennende tider :)
Ja, vekt kan nok være feil:) Alle mål er store, på 100% eller over. De sa ikke estimert fødselsvekt, overlegen sa bare at du må jo slippe å føde en 5 kg baby, haha.
Nr 1 var 3750, men med stort hode og lang.
Gøy når folk synes de skal kommentere på sånt....
 
Vi fikk prematur baby nå, født i uke 32. Hun er 46 cm lang og veide 2250 ved fødsel. Alle på nyfødtintensiv er fascinert over hvor stor hun er (til å være prematur)

Hadde jeg gått til termin har jeg en følelse av at hun hadde vært lik sin far. 58 cm lang og 5600 g (eller noe der omkring) :laughing002
 
Vi fikk prematur baby nå, født i uke 32. Hun er 46 cm lang og veide 2250 ved fødsel. Alle på nyfødtintensiv er fascinert over hvor stor hun er (til å være prematur)

Hadde jeg gått til termin har jeg en følelse av at hun hadde vært lik sin far. 58 cm lang og 5600 g (eller noe der omkring) :laughing002
Gratulerer❤️❤️❤️ får inntrykk av at det står bra til med dere? Uke 32 pleier jo å gå så fint❤️
 
Jeg var på UL I går I uke 33 og babyen ble estimert til 2,7 kg og skulle egentlig frem 3 uker om det ikke var for IVF! Blir kanskje satt igang før, men skal på ny kontroll. Tidligere var den ca en uke større enn termindato, men dett var visst vanlig for IVF-babyer. Jeg har tatt svangerskapsdiabetes test(kun med frokost fordi jeg er andregangsfødende) og er normalvektig fra før.
Tror det er litt avik på de testene. Vi fikk 2450g i dag. Vi er også i uke 33
Tror det er her var det hode omkretsen som gjorde det, og den lå litt krøkkete til. Vi får se i uke 36
Lykke til
 
Back
Topp