Gigababy?!

MammaApril16<3

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Var hos jordmor i dag. Med det samme jeg kom inn utbrøt jordmor at jeg hadde blitt mye større siden sist. Merker ikke det så godt selv, siden jeg har vært svær stort sett hele svangerskapet :P

Da hun skulle ta symfysemål ble vi derimot sjokkerte begge to. For 5 uker siden var målet 28cm, og nå var det 37cm!! Jeg er 32+2.... Dette sa hun var normale mål hos de som er ferdiggåtte...

Ble henvist til ny UL og vektestimering. Har kun lagt på meg 3 kg i svangerskapet, og hadde ikke noe sukker i urin, så skjønner ikke helt hvorfor han har vokst så sykt de siste ukene.

Flere som har opplevd noe lignende? Spent på om jeg får en gigababy eller om jeg vil bli satt igang før tida...

Var det jm som målte begge ganger? Er ofte ulikt fra person til person hva målet blir. Mitt mål var 28 cm sist tror eg. Da var eg 32+4 og hadde samme mål 30+4.. Det var pga babyen låg på skrå så målet blei lavere en om han hadde hatt rompa opp.

Jepp, samme jordmor som målte begge ganger.. Ja, jordmor nevnte at målet kunne bli større om ongen lå skrått.. Likevel er 37cm veldig mye i uke 32 :s

Det var mye ja :o

Jeg var idag, 32+0 og sf-mål på 31cm. Det lå i øvre sjikt av normalen.

Kanskje du har mye fostervann? Greit å få en ul å sjekke ståa inni der da. :)

Kanskje babyen ville vise seg frem og stakk rumpen i været under måling :) Blir nok ikke plutselig en gigababy, men er jo greit å se etter at alt er som det skal likevel :) Det går nok helt fint!

Skal til jordmor i morgen og ny ul og vekstestimering på torsdag... Veldig spent på det... Så målene har vært i øvre sjikte av det som et normalt, men fulgt normal kurve til nå... Likevel bekymret for at han skal bli stor pga svangerskapsdiabetes, og føler magen har vokst mye de siste dagene...

Greit å få set sjekket og få oppfølging om lille skulle vise seg å være stor da :) går nok bra skal du se... Har du fått time allerede?

Back
Topp