Giftfri lekematte

**Eggerøra**

Forumet er livet
En venninne av meg fikk høre at jeg har sånn puslematte fra nille som lillingen ligger på babyteppe opp når han leker. Hun fortalte meg at det er masse giftstoffer i disse, og at den bør byttes ut før han begynner å spise på den... Det hadde visst vært mye oppe i media en periode da hun hadde baby. Så nå skal jeg kjøpe en slik gift-fri gym-matte, koster 500kr, men det synes jeg det er verdt [:)]

Ville bare informere, i tilfelle flere vil bytte ut den de har isåfall [:)]

Takk for info

ORIGINAL: Anita sin gutt

Takk for info

ja er mange som inneholder ftalater .
lurt å kjøpe dem på baby utstyrsbutikk.
det gjorde jeg,min inneholder ikke ftalater. kostet 500 kr

Huff da... Da er de 500 en vel verd investering [:)]

Pokker da! Har nylig kjøpt den matta. Sto å vurderte om jeg skulle velge nille sin, eller den på babyshop, så var jeg så dum å valgte nille sin[:'(][:(]

Kommer til å beholde puslematten altså, Lilling kan jo ha den når han er sluttet å ete på alt [:D] Synes de er fine å ha som en "base" for leker, jeg[:)]

Bestilte meg en matte på nett nå, 1x1,80m tror jeg den var.

ORIGINAL: Anita sin gutt

Takk for info

de har sånn matte på xxl uten ftalater også.. der har de i tre forskjellige str (tror jeg)... vi kjøpte den minste og den kostet 299,- [:D] bare et lite tips for de me slunkne lommebøker [;)]

Vi har kjøpt en sånn treningsmattepå sportsbutikken.  Er veldig fornøgd med den, god og varm og ikke minst behagelig å sitte på, og en bruker jo endel tid på gulvet sammen med barna etterhvert..;) 

ORIGINAL: Skrållan

ORIGINAL: badeanda

Vi har kjøpt en sånn treningsmattepå sportsbutikken. Er veldig fornøgd med den, god og varm og ikke minst behagelig å sitte på, og en bruker jo endel tid på gulvet sammen med barna etterhvert..;)

det har vi og gjort! [:)]

Så bra [:)] Er den giftfri, altså...? [:)]

Ja, er det [:)] men husker ikke hvilken sportsbutikk den er kjøpt på, eller pris da.. er 3 år siden den ble kjøpt! [;)]

Det er jo kjempebra [:)] Er de store...?
Angrer jo nesten på at jeg bestilte her... [8|][:)]
Men håper den er litt tøff i det minste, bestilte sort/lime...hehe

ORIGINAL: **Eggerøra**

Ja, er det [:)] men husker ikke hvilken sportsbutikk den er kjøpt på, eller pris da.. er 3 år siden den ble kjøpt! [;)]

Ja, den er helt fri for alle gifter. Vår er ganske stor, har i alle fall god plass til å leke og slikt på. Vi har den største av de som er i tre størrelser. Tror de har de på de fleste sportsbutikker. Hari alle fall sett de både på g-sport og intersport! Helt topp:)

Ja, den er helt fri for alle gifter. Vår er ganske stor, har i alle fall god plass til å leke og slikt på. Vi har den største av de som er i tre størrelser. Tror de har de på de fleste sportsbutikker. Hari alle fall sett de både på g-sport og intersport! Helt topp:)

denne er det vi har:
http://www.intersport.no/no/Misc/Product/?query=true&productid=110885(BC_1)

men den er jo helt sikkert topp den du har bestilt også da:) er vel samme opplegget på de fleste.. og sort og lime er jo litt festlige farger også da:)  Håper dere blir fornøyd i alel fall! vi er stoorfornøyd, bruker den hver dag..

trodde de måtte endre dette for noen år tilbake, ang giftstoffer i produkter laget for barn.Husker diskusjonen var oppe da jeg fikk eldste. Men problemet med disse puslespill mattene er at de kan bites biter av, var en av tingene som ble tatt opp hos hs, og hun hadde også fått den informasjonen.

Vi har en slik matte til 400 kr, er helt genial forresten[:)][:)]

vil bare si at de fleste mattene som de selger på sportsbutikker inneholder ftalater.
også de mest kjente merkene som alexis osv...
spør betjening før dere kjøper [:D]

Back
Topp