Giftemål?

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Jeg og samboer har vert sammen i 3 år. Og drømte at vi giftet oss for et par netter siden... Det var en helt fantastisk drøm, og klarer ikkje glemme den liksom.. Men samtidig så vil ikke jeg selv fri.. Syns det er mannen sin jobb... Er det feil å mase på mannen? Gudene må vite når han har tenkt å fri... Fortalte han om drømmen og at eg håpte eg kom til å drømme noe like fint i går natt :-) kan man hinte? Eller blir det feil også når man vil at mannen skal ta intiativet og gå på kne?:-) det skal sies at han gjerne er litt treig av seg til det meste...:-p

Syns ikke det blir feil å hinte :) Vi har bare vært sammen i 1 år og vi har allerede snakka masse om det, men har også bestemt oss for at vi ikke vil gifte oss riktig enda :P

Vi har vært sammen i 11 år og jeg hinter mye i perioder, spesielt når venner av oss blir forlovet etter et halvår osv ... Synes det er på tide!

Har dere barn fra før? Både her og hos MANGE andre jeg kjenner ble det frieri innen ett år før/etter fødselen. ;) Bare vent! ;)

ååh jeg også har så lyst å gifte meg! Sambo er ikke helt klar for det dessverre :( vi har vært sammen i 4 år og har et barn sammen så jeg syntes det er på tide :D

Synes det er veldig naturlig å snakke sammen om fremtiden, som for deg innebærer tanker om giftemål. Er helt naturlig i et forhold :)

Jeg hintet litt for kjæresten min, men var også veldig klar med at jeg ikke ville være en sånn som var forlovet i flere år før jeg giftet meg. Ville helst at det var ca 1 år. Han fridde i Mai i fjor og vi skal gifte oss august nesteår, det ble litt lenger ventetid en planlagt, men kompissen min utdanner seg til prest og vi ønsket at han skulle kunne vie oss og da måtte vi utsette bryllupet et år.

Er litt glad for det nå, for å gifte seg i August nå ville vært veldig stress da jeg jo har vært veldig dårlig de første månedene av svangerskapet.

Min mann sa på en av de første datene vi var på at jeg var den han skulle gifte seg med. Vi har vært sammen i 13 år, og giftet oss for fire år siden... Ingen frieri heller, vi blei vel bare enige om at det var på tide. Ting skjer vel ikke alltid sånn man ser for seg, men blir jo ofte bra uansett :) Ville jo ikke endret noe, da vi har jo hatt det bra hele tiden :)

Last edited:
Jeg har sagt fra at jeg ikke vil ha barn uten ring på fingeren. :p

Vi har vært sammen i 6 år nå. Har diskutert det masse. Men mange mannfolk vegrer seg litt for å ikke innfri forventninger ved slike anledninger. Så er vel fint å snakke om det. :)

Jeg maste MASSE haha... Begynte å bli utålmodig etter 7år ;) Men frieriet var helt klart vært å vente på. Vi snakket også endel om fremtiden og giftemål det siste året før han fridde.

Har dere barn fra før? Både her og hos MANGE andre jeg kjenner ble det frieri innen ett år før/etter fødselen. ;) Bare vent! ;)
Eg har ei jente på snart 7 år fra forige forhold, og nå venter vi vårt første barn 1 januar :) vi er en stor vennegjeng, og nesten alle er gift nå (er ca 1 til 2 bryllup iåret) og er vel bare oss og et annet par som ikkje er forlovet eller gift av ca 9 par... Så synes jo det er på tide... :) men vil gjerne ha en ring på fingeren før det går et år eller to.. kjenner jeg er ganske klar for frieri no.. Helst med en gang men da kan jeg jo hinte litt ila sommeren :) han er liksom ikke så flink til å snakke om følelser, så vet liksom ikke hvordan jeg skal ta det opp...:-s men ja, de andre i venneflokken har fridd sånn 1 år før eller 1 år etter det har komt barn inn i bildet :) og nå er jo jeg gravid, så på tide på å tenke på det syns nå jeg... :)

Last edited:
Hintet i mange år selv. Både på barn, forlovelse. Fikk sønnen våres i 2011 og i 2014 sa jeg: kanskje vi skal gifte oss neste år.. etter litt om og men så ble vi enige om bryllup i august 2015 :D Han tenkte først 2016, men er glad det ble ifjor. Pappa var syk. Besøkte han på sykehuset etter vielsen. Han gikk bort 3 dager senere.. :( <3
MEN.. poenget er at det skader ikke å hinte litt :)
Har i år vært sammen i 10 år.

Hintet i mange år selv. Både på barn, forlovelse og i 2014 sa jeg: kanskje vi skal skal gifte oss neste år.. etter litt om og men så ble vi enige om bryllup i august 2015 :D Han tenkte først 2016, men er glad det ble ifjor. Pappa var syk og døde 3 dager etter bryllupet. Besøkte han på sykehuset etter vielsen. MEN.. poenget er at det skader ikke å hinte litt :) Har i år vært sammen i 10 år.

Vi giftet oss på elleveårsdagen vår :) men så hadde vi også vært sammen siden jeg gikk i tiende. :p hadde veslefrøkna og hennes lilleonkel som brudepike og brudesvenn, veldig søtt :)

Jeg og samboer har vert sammen i 3 år. Og drømte at vi giftet oss for et par netter siden... Det var en helt fantastisk drøm, og klarer ikkje glemme den liksom.. Men samtidig så vil ikke jeg selv fri.. Syns det er mannen sin jobb... Er det feil å mase på mannen? Gudene må vite når han har tenkt å fri... Fortalte han om drømmen og at eg håpte eg kom til å drømme noe like fint i går natt :-) kan man hinte? Eller blir det feil også når man vil at mannen skal ta intiativet og gå på kne?:-) det skal sies at han gjerne er litt treig av seg til det meste...:-p
Du kan jo alltids prøve å hinte, men av erfaring så er ikke mannfolk like god som oss damer på å forstå slike hint.! :P

Vi fikk vår første to år etter vi giftet oss. Men her går det som sagt sakte i svingene, da vi har vært sammen siden russetiden... (13år)

Har hintet en del til min samboer i perioder, vi har vært sammen litt over 4 år og venter nå nr 2 :-) Så hadde vært kjekt med ring på fingeren :-)

Jeg har sagt fra at jeg ikke vil ha barn uten ring på fingeren. :p

Vi har vært sammen i 6 år nå. Har diskutert det masse. Men mange mannfolk vegrer seg litt for å ikke innfri forventninger ved slike anledninger. Så er vel fint å snakke om det. :)

Jeg sa også at jeg skulle være gift før jeg ploppa ut en unge ;)

Har alltid sakt jeg ønsker meg ring på fingeren før unger, men fant ut at da blir jeg nok gammel før jeg får unger:p Virker som menn synes det å få unger er mindre skummelt enn å gifte seg :p og at de tror bryllup er så dyrt, som om ikke unger er dyrt!:p hehe.. nå har ikke jeg og samboer vært ilag så lenge, så forventer ingen ring med det første (ca 1 år):) dette er vårt første barn og vi har snakket om at vi vil være sammen resten av livet og at å gifte oss en gang er planen :)

Hos oss var det at mannen ville ikke ha barn før vi var gift, så jeg tok saken i egne hender og "fridde" mens vi var på tur med hunden vår (les vi ble enige om å forlove oss) :P vi dro sammen til gullsmed for å kjøpe ringer og da fridde han offisielt :D og nå har vi 5 års bryllupsdag om noen uker og ei frøken på snart 4 år :) og en liten en til på vei <3

Back
Topp