Gift par, utroskap - gravid! Hjelp

Ballongenj

Andre møte med forumet
hei :) skal prøve å være kort.

bestevenninna mi ble gift med drømmemannen sin for 2 år siden. de hadde kun vært sammen i et halvt år før de ble gift.

i fjor så ønsket ikke hun å være sammen med han mer, og ble der etter sammen med en annen. en på jobben til eks-mannen, faktisk.. de var så sammen i et halvt år - men så ble bestevenninna sammen med eks-mannen igjen, og de bestemte seg for at de ikke skulle skilles allikevel. dette er selvfølgelig bra og jeg er glade på deres vegne :)

like etter at de ble sammen igjen fant hun ut at hun var gravid. jeg ble med henne på tidlig ultralyd, og hun var 4 uker lengre på veg enn hun trodde - som vil si at det ikke er mannen hennes som er faren til barnet, men denne gutten hun var sammen med i "separasjons"-perioden..

hun har sagt til mannen sin at hun har termin i november, men jeg vet termin allerede er nå i oktober. jeg har visst om dette så lenge og det tærer på meg og min samvittighet, men det er jo ikke min plass å fortelle dette :( jeg blir så lei meg. jeg har prøvd å få henne til å prate med mannen sin og fortelle ham det, men hun blå nekter. det virker ikke som hun bryr seg engang.. jeg mener de har rett til å vite.. ikke tørr jeg å si noe i frykt om at hun og alle skal bli sinte på meg, og ikke tro på det jeg sier..

vi bor forresten på en liten plass, der "alle kjenner alle" - så det er allerede spekulasjoner og rykter om dette ut å går, ettersom graviditeten kom like etter de ble sammen igjen..

hjelp - noen som har råd til meg?? :) tar i mot alt!! dette må vel høres ut som en dritt dårlig dramaserie (hahah) men jeg blir gal av dette.. skulle ønske jeg takket nei til å bli med på tidlig ul, så kunne jeg levd i uvisshet.

Håper mannen er smart nok til å sjekke om det stemmer når lille er kommet :( huff for en fæl situasjon.. det er ikke på din plass å si No, men samtidig så føler jeg at jeg ville sagt det!

Kjip situasjon. .... Og ennå kjipere for deg å vite sannheten...
Tror likevel at jeg ikke hadde blandet meg oppi deres ekteskap.

Alt kommer nok for en dag...

Tror nok ikke jeg hadde villet blande meg i drama. Stakkars mann. Får bare håpe han tenker tanken å sjekke det ut selv. Stort sett kommer jo sannheten frem til slutt

Hadde nok ikke sagt noe.. Det får være hennes problem. Tenk hvis ungen er kjempelik sin biologiske far da, skjønner ikke at hun tørr jeg o_O

Hjelp for en røre. Skjønner deg godt

Så lenge de er gift vil ektemannen bli oppført som far hvis ikke noen ber om farskapstest.

Men hun får hvis babyen blir født til tiden trolig et problem å forklare siden den vil veie vesentlig mer enn en baby født 4 uker senere.

Her er det jo ingen tvil! Kommende far må få vite. Dette vil uansett komme frem, og det blir bare vondere for alle parter (inkl barnet) senere når man har levd en løgn. Håper han krever en dna test og uansett blir en flott pappa til barnet!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hadde ikke blandet meg. Alt kommer for en dag. Hvis mannen blir med på sykehuset når hun skal føde så blir jo slike ting nevnt. Jordmødre snakker jo høyt om termindato hele tiden, så det kommer jo frem! Og hvis disse mannfolka har noen særtrekk, den ene har kløft i haken, men ikke den andre og ungen blir født med kløft i haken, så klarer vel mannen og legge sammen 1+1 også. Om han ikke ønsker å legge sammen 1+1, så får det være opp til dem.

tusen takk for så mange svar :) jeg ser overskriften er litt misvisende, "utroskap" - men dere skjønner kanskje hva jeg mener.

ja, hele denne situasjonen er ganske lei. jeg mener også at far har rett til å vite, og dette irriterer meg. det er nesten så jeg håper ryktene når frem til han, og at det kanskje går opp et lys for han.. føler meg fæl som tenker slikt, men når situasjonen er som den er så... :(

Jeg tenker det kommer for en dag. Bare tenk når venner og bekjente begynner å snakke om hvem babyen ligner på. Det må jo gnage på samvittigheten hennes da.

Jeg tenker for øvrig ikke så mye på mannen hennes, men mer på den biologiske faren. Han bør jo iallfall få vite!!! Han har jo krav på samvær osv.

Du kan jo alltids skrive et anonymt brev til enten mannen hennes eller biologisk far. "X er gravid og du er faren", "barnet X bærer er ikke ditt biologiske barn" e.l.

Jeg tror ikke jeg hadde sagt noe selv, hadde nok bare latt ting utvikle seg selv og håpe at folk ante ugler i mosen. Hva om hun går 2 uker på overtid? Er mannen hennes litt oppdatert så vet han at sykehuset neppe lar henne gå 6 uker over termin.

Når jeg gnager på dette så tenker jeg at jeg hadde gitt henne et ultimatum. Enten sier hun det selv eller så sier du det. Skaden er allerede skjedd i og med at du vet det du vet. Bør ikke den biologiske fars rettigheter stå ganske sterkt?! Såpass sterkt at han må få vite det

Om denne ektemannen er halvt oppegående, så oppdager han da terminen, om ikke annet ved fødsel, da ungen er fullbåren, ikke prematur og "hvor langt er hun på vei" i forhold til "oi da, prematur!!!" og "fullbåren baby" medfører ulik behandling på sykehuset og prat fra jm.

Sorry spam. Men i og med at de er gift så vil jo han mannen automatisk stå som far på papirene. Er dette riktig overfor den biologiske faren?
Nei dette syns jeg er drøyt!! Det går ikke an!

Og ja, som gift er han juridisk far grunnet pater est-loven.

Det er MANGE pater-est fedre her i landet som ikke vet om det, men denne her har jo stor sjangs for å oppdage det om han aner hvor langt et svangerskap er, f.eks. Hvor langt på vei hun er tas jo opp i forbindelse med fødsel.

Om denne ektemannen er halvt oppegående, så oppdager han da terminen, om ikke annet ved fødsel, da ungen er fullbåren, ikke prematur og "hvor langt er hun på vei" i forhold til "oi da, prematur!!!" og "fullbåren baby" medfører ulik behandling på sykehuset og prat fra jm.

Spørs hvor oppegående han er da. Men han bør jo fått med seg ting hvis han har vært med på kontroller eller sett svangerskapspapirene. Men det har han tdelighis ikke. Og nå er ungen snart her og han tror han er faren og biologisk far vet ingenting! En skam sier jeg bare...

Back
Topp