Andrea05
Elsker forumet
Jeg trenger litt info om lover og regler når men er gift kontra ikke gift!
Vi bygger nå hus, som jeg betalr mye på (han bet vel 2000 mer i mnd enn meg, siden han tjener mer...) , vi har et barn sammen, og jeg har en jente fra før av.
Hva om noe skjer, slik jeg har forstått det sitter jeg igjen med svartepetter...[&:]
I forhold til arv om noe skulle skje han eller meg... Hva da?
Skattelette...?? [&:]
Noen som vet hvor jeg kan lese om dette???
Når det sies, så har jeg en samboer som ikke vil gifte seg... For det er bare tull sier han, og dyrt...
Jeg trenger ikke noe STORT bryllup. Vil bare ha papirene i orden...
Så jeg hadde ikke trengt så mye sånn sett...
Alternativet er og skrive en skikkelig kontrakt, men har alikevell hørt at til syvende sist så er det kun det med gifte som holder mål... Og, det koster der og....
Innspill???
Hva sier dere? Er du gift? Samboerkontrakt? Noen spesifike ting som står???
Hadde vært gla om noen gadd og lese dette, og komme med innspill [:)]
Vi bygger nå hus, som jeg betalr mye på (han bet vel 2000 mer i mnd enn meg, siden han tjener mer...) , vi har et barn sammen, og jeg har en jente fra før av.
Hva om noe skjer, slik jeg har forstått det sitter jeg igjen med svartepetter...[&:]
I forhold til arv om noe skulle skje han eller meg... Hva da?
Skattelette...?? [&:]
Noen som vet hvor jeg kan lese om dette???
Når det sies, så har jeg en samboer som ikke vil gifte seg... For det er bare tull sier han, og dyrt...
Jeg trenger ikke noe STORT bryllup. Vil bare ha papirene i orden...
Så jeg hadde ikke trengt så mye sånn sett...
Alternativet er og skrive en skikkelig kontrakt, men har alikevell hørt at til syvende sist så er det kun det med gifte som holder mål... Og, det koster der og....
Innspill???
Hva sier dere? Er du gift? Samboerkontrakt? Noen spesifike ting som står???
Hadde vært gla om noen gadd og lese dette, og komme med innspill [:)]