Gift eller ugift, går det an å finne ut av det noen sted?

Facebook? :P

Tror ingen oppgir de opplysningene til andre enn vedkommende i så fall. 

Om det er døde personer, kan kanskje kirkebøker evnt være til hjelp. 

 

Det står jo i Folkeregisteret, men kan aldri tenke meg de gir ut sånne opplysninger på forespørsel nei.
 
En spesiell situasjon i familien vår nemlig. Noen som nekter å opplyse om de er gift eller bare forlovet og nå trenger vi faktisk et svar på det.
Og de er ikke på fb, he he!

Argh.. Hadde håpet på det kunne stått i ett eller annet register nemlig! 
 


Trone skrev:
De er begge i den vanlige skatteklassen. :/


Hmmm... Det er vel ikke umulig å finne ut, men da må man nok på kanten av loven... Har alltid innbilt meg at du jobbet med noe sånt jeg, etterretning eller i politiet ens 
 
He he he, hva jeg jobber med er uvisst på dette forumet :p 
Men jeg jobber på riktig side av loven i alle fall ;)
Så hadde håpet det var noe offentlige  opplysninger, sukk :( 
 
Du kan sjekke lokalavisens arkiver, de har ofte notat når folk gifter seg. Er det snakk om unge mennesker som ikke har satt inn noe i avisen selv, står informasjonen i folkeregisteret. Om det er viktig å vite det (det er forskjell på informasjonsbehov, want to know eller need to know ;) kan du forsøke å ringe dit. Ved viktige henvendelser kan det hende de vil hjelpe ;)
 
Du kan sjekke lokalavisens arkiver, de har ofte notat når folk gifter seg. Er det snakk om unge mennesker som ikke har satt inn noe i avisen selv, står informasjonen i folkeregisteret. Om det er viktig å vite det (det er forskjell på informasjonsbehov, want to know eller need to know ;) kan du forsøke å ringe dit. Ved viktige henvendelser kan det hende de vil hjelpe ;)
 
Du kan sjekke lokalavisens arkiver, de har ofte notat når folk gifter seg. Er det snakk om unge mennesker som ikke har satt inn noe i avisen selv, står informasjonen i folkeregisteret. Om det er viktig å vite det (det er forskjell på informasjonsbehov, want to know eller need to know ;) kan du forsøke å ringe dit. Ved viktige henvendelser kan det hende de vil hjelpe ;)
 
Dette er noe som evt kan ha skjedd for flere år siden og det hadde garantert ikke blitt satt inn i noe avis. 

Og ja, er enig i need to know og want to know ;) Men dette er altså av need to know. 
 
Tørr jeg spørre hvilken sitvasjon dette er? 
Hvorfor vil de ikke svare på det, og hvorfor må dere vite det? 
Kan du ikke høre med nærmeste familie? (foreldre, søsken el?
 


valkyrien skrev:
Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor noen trenger å vite det om andre jeg?


opp
 
Hvis noen har giftet seg og ikke har lyst til å fortelle deg det, er vel det deres sak?
Hvordan er situasjonen hvis du trenger å vite det, når de ikke vil gi deg den informasjonen?
 


valkyrien skrev:
Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor noen trenger å vite det om andre jeg?



Samme her :D
 
Back
Topp