Gift eller samboer? Dette er dine rettigheter

Gift her. Alltid hatt lyst til å gifte meg, synes det er en fin ting. Men det var for mannen sin del at det var viktig at vi var gift før vi får barn :)
 
For noen, inkludert meg selv er giftemål viktig med tanke på arv og rettigheter, da mannen har en sønn fra før av og da kunne deg ha endt dårlig for mye om min mann skulle gå bort

Ja, som sagt vi lever i ett gammeldags samfunn når samboerskap ikke likestilles som ekteskap. Hvorfor dere gifter dere spiller ingen rolle for meg, og har egentlig ikke noe med mitt svar å gjøre. Mitt svar handlet om at ekteskap og samboerskap enda ikke er likestilt i 2018. [emoji5]
 
Samboere. Vi har snakket om samboer kontrakt, men foreløpig har vi ingen. Jeg stoler såpass på at han er så ærlig å redelig at vi deler det vi skal dele vist vi går fra hverandre [emoji5] vi har jo lån sammen, så er jo livsforsikringer osv knyttet mot hverandre.
Ikke umulig at vi en dag blir gift, men det blir nok ikke med det første [emoji23]
Mange tror desverre det samme som deg men brudd kan bli ganske forferdelige og ting endrer seg.
Lurt med samboerkontrakt
 
Gift i 11 år. Eldstemann er snart 10
 
Back
Topp