Gidder dere se hit litt?

Escuro

Forumet er livet

Vi hadde reiseseng med til Tyrkia, og da begynte Milan å klatre ut av den. Så vi var veldig spent på hvordan det ville gå her hjemme. Han har foreløbig ikke klatret ut av grindsengen sin.

MEN nå er han kvitt lakenskrekken og legger seg kjempefint hver kveld, så vi leker litt med tanken på å fjerne grinden på ene siden, og lage "vanlig" seng...

Så da lurer jeg på om noen andre har gjort det, og hvordan det har gått?

Jeg vet at gullet hadde reist seg opp fra en vanlig seng hadde vi prøvd nå. Så vi kuler an litt til.

Men hvis dere føler han er klar for det, så er det jo bare å kjøre på! :) :) 

Det er noen mnd siden jeg tenkte den tanken, for hun begynte å klatre så hun hang på kanten.. vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre for jeg synes hun var for liten til å få stor seng.. hehe.. synes det ennå, derfor ligger hun fremdeles i sprinkelsengen sin :D ingen uhell har hendt og hun klatrer ikke lenger :) 
Det var visst noe med at de følte seg tryggere i sprinkelsengen også :) jeg fikk iallefall maaaange gode tips når jeg lagde en sånn tråd så det kommer nok etterhvert her også snuppa :) ikke lett med akkurat dette altså :( 

Julie sover i vanlig seng i barnehagen, og det går visst kjempe bra . Har vurdert å gjøre bytte hjemme også, og tror faktisk det hadde gått kjempe bra . Ho legger seg stort sett bare ned å sover

Det er akkurat dèt... Han legger seg ned under dynen og roer seg fullstendig i sengen. Før reiste han seg opp og hang over kanten. Så vi tenkte det kanskje kunne være greit å gjøre det nå. Eller iallfall forsøke. Men er jo litt spent på om det vil gå bra, eller om han vil tenke at "Hey, I'm FREEEEE!!!" :P

Vi har tenkt å vente til han er ca 2 år med å fjerne ene siden av senga.

Snuppa vår klatrer alltid på reisesenga:)
men har aldri klatra på sprinkelsenga heime:)

kunne nok ikkkje bytta ut senga til ho, ho hadde nok sovna om kvelden, men om morningen hadde ho sprotte opp og begynt å vandre rundt i huset :)

Men lurer på om mini-klypa i magen skal få den når h*n kommer, og gi ho ny seng da. da er ho 2 år.. men vi får se..

Hmm, ja, det er liksom DÈT som taler imot: Han våkner altfor tidlig :P Og uten grind hadde han begynt å vandre rundt. I natt våknet han feks 3.30. Fikk han til å sovne igjen, men så våkner han jo igjen rundt 5, og da sovner han IKKE. Da er det morgen... (NOT, han slipper ikke ut før tidligst 6.15-6.30)

Vi har en makk til sønn så her forblir alle endene på sprinkelsenga oppe ei go stund tell. Vurder å bytt ut sprinkel med reisesenga, førr han e fæl te å stekk fotan ut av sprinklene og ligge tvertførr i senga.. Han har ikke begynt å klatre enda, men den tid den sorg, hehe. Han klatre overalt ellers, men i senga har han ikke noe å klatre på.

trym har ikkje begynt og klatre enda... men når han gjør det så bytter eg sjølvsagt,,, om du merker til at han hiver føttene over så er det på tide... søskenbarnet mitt måtte bytte å datteren sin for et par mnder siden, og hun er 2 år i desember. så om ungen er klatrelysten så er det kanskej på tide,, er nokk en vond høgde og dette fra.. eg håper eg kan drøye det lengst mulig... :)

Jeg har ikke en klatremus, så vi beholder nok sprinkelsengen en stund til. Det går jo selvfølgelig an å prøve seg frem og se om det er tiden for det eller ei.

Back
Topp