Gi til dem som trenger det

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Jeg har gått igjennom mye tøy til storesøster å vi har så mye klær. Vet dere om noe organisasjoner som tar i mot pent brukt tøy. Vet om Fretex men er det noen andre også?

Selv om vi venter en til nå så har vi en del til overs om jeg får sortert en dag

Jeg pleier å legge i søplesekk og sette ved veien med en klistrelapp vi får i posten ;)
Husker ikke i farta hvilken organisasjon det er...

Du har jo de som kaller seg "hjelp oss å hjelpe" vet det finnes i flere fylker eller kommuner...

Rundt omkring her er det containere til Fretex og containere til UFF (sendes til fattige strøk i Ukraina og noen andre land) :)

Her i byen har vi bla helsestasjoner som tar i mot klær.
Da blir det lagret inne på stellerommet. Så de som vil kan ta med klær derfra uten at det egentlig blir lagt så veldig merke til. Ellers så er det andre steder som tar i mot klær. Så da går klærne videre lokalt.
Lemper også noen sekker inn i kles kontieinere.

Jeg vet det er mange organisasjoner man kan kontakte, men jeg har ofte kjørt bort pent brukte klær på nærmeste asylmottak, og de setter veldig pris på det!

Det finnes noen Hjelp oss å hjelpe grupper på facebook som tar imot klær

Jeg har gått igjennom mye tøy til storesøster å vi har så mye klær. Vet dere om noe organisasjoner som tar i mot pent brukt tøy. Vet om Fretex men er det noen andre også?

Selv om vi venter en til nå så har vi en del til overs om jeg får sortert en dag
Hvor holder du til?

Her gir vi alt til hjelp oss å hjelpe. De finnes jo over "hele" Norge :)

UFF har sånne grønne containere til innsamling av klær. Står ofte utenfor daglivarene

Her i byen har vi bla helsestasjoner som tar i mot klær.
Da blir det lagret inne på stellerommet. Så de som vil kan ta med klær derfra uten at det egentlig blir lagt så veldig merke til. Ellers så er det andre steder som tar i mot klær. Så da går klærne videre lokalt.
Lemper også noen sekker inn i kles kontieinere.

For ett bra tiltak med klærpå helsestajon!

For ett bra tiltak med klærpå helsestajon!
Ja jeg synes det jeg også..
Å siden klærne ligger på stellerommet er det ingen som føler skam av å gå inn der. Da kan de liksom ta med seg litt når de er der inne med barna sine.

Back
Topp