Gi oppmerksomhet til begge to

MaraLight

Andre møte med forumet
Kjære tvillingsforeldre,
Hvordan løser dere det med å gi oppmerksomhet, stimulere tvillinger? Er hjemme alene med to små og kjenner at det er vanskelig å gi dem oppmerksomhet når jeg skal fikse det med flasker, pumpingen osv. Får dårlig samvittighet når jeg legger dem for å sove når de er våkne fordi jeg må spise og ordne ting... :banghead:

Og et spørsmål til: Det er alltid en av tvillinger som krever mer oppmerksomhet. Hvordan sørger dere for at den andre ikke blir glemt?

Takk!
 
Du legge dem fordi du må ordne med ting og spise selv? Altså, jeg vil jo ikke gi deg mer dårlig samvittighet, men det har jeg aldri hørt om! Kan ikke du spise og ordne med ting når de faktisk er trøtte? Hvor gammel er dine?
 
Kjære tvillingsforeldre,
Hvordan løser dere det med å gi oppmerksomhet, stimulere tvillinger? Er hjemme alene med to små og kjenner at det er vanskelig å gi dem oppmerksomhet når jeg skal fikse det med flasker, pumpingen osv. Får dårlig samvittighet når jeg legger dem for å sove når de er våkne fordi jeg må spise og ordne ting... :banghead:

Og et spørsmål til: Det er alltid en av tvillinger som krever mer oppmerksomhet. Hvordan sørger dere for at den andre ikke blir glemt?

Takk!

nå har jeg ikke tvillinger, men tre små tette barn. Var hjemme alene med de når Norge stengte ned så kan relatere med litt ihvertfall til det du står i. Det er helt umulig å skulle gi mer enn et barn 100% oppmerksomhet av gangen, man må bytte på. Alle får oppmerksomhet i løpet av dagen, kanskje en får mer oppmerksomhet totalt en dag og en annen mer en annen dag på den måten gjevner det seg ut og ingen blir «glemt». Små barn/babyer klarer fint å vente litt på tur også. Jeg har aldri lagt mine til å sove fordi jeg må spise og ordne ting. Spiser når de spiser, når jeg lager mat til de eller bare en brødskrive i hånda som spises mens jeg fikser andre ting. Husarbeid har jeg gjort mens de har lekt/ligget på lekematte (tatt de meg med rundt i huset). Har også brukt vippestol når jeg har dusjet.
Har også vært pumpemamma og her var pumpebh redningen. Da hadde jeg hendene fri når jeg pumpet og kunne gi oppmerksomhet til de små. Nå har det også kommer en ny pumpe på markede, elvie, som er trådløs og bærbar. Satte brukte flasker i oppvaskmaskinen og kjørte den flere ganger om dagen før jeg steriliserte i mikro. Dette gjorde jeg enten når de sov, lå på gulvet, satt i bæresele eller på armen. Samboer tok seg av det jeg ikke rakk i løpet av dagen.
 
Jeg har vennine som ansatte en jente for 2-3 timer ca 3-4 ganger i uke. Da var tvinningene ca 1-2 måneder og hun hadde depresjon. Det var en skolejente som ikke måtte gjøre mye men vennine fikk litt tid til seg selv. Bare å dusje helt alene for eksempel. Hun brukte denne jente 1-2 måneder og da trengte hun ikke så mye hjelp lenger.

Kan jo være løsningen hvis du føler akkurat nå at alt har blitt for mye. Bare å søke litt hjelp kanskje?
 
Back
Topp