Gi nok nutramigen ila dagen

Bkno3697572

Andre møte med forumet
Datteren vår har egg og melkeallergi, hun har nå blitt ett år. Og da er det daglige inntaket av nutramigen (morsmelkerstatning for allergikere) anbefalt til å være mellom 500-700ml om dagen. Ettersom hun er over ett år nå, så er det vanlig å gå ned på å tilby flaske og gi annen mat enn grøt til morgen og kveld. Om vi skal gjøre det så blir problemet at vi ikke vet hvordan vi skal klare å få i henne nok nutramigen. Hva har dere andre gjort?

Vi fikk Nutramigen sin bok på apoteket og laget mat etter oppskrifter der i fra og da fikk han i seg melk :-)

Ok, har bestilt brosjyrer fra nutramigen. Så da får vi teste ut oppskrifter derfra. Sluttet dere med grøt og flaske eller bare trappet dere ned?

Vi ga 3 flasker for dag når hun ble ett år, rett og slett fordi hun ville ha det.

260ml morgen (i senga)

260ml kveld (før tannpuss)

260ml på natta.

Det ble nok iløpet av døgnet.

Når vi droppa nattflaska så ble det ca 5dl for dag fordelt på morgen og kveld. Det er nok det også. :)

Ga grøt til frokost leeeenge, hun er 2.5 år og akkurat slutta med både Nutramigen og grøt.

Okej, hvorfor sluttet du med nutramigen og hva ga du istedenfor liksom? Til deg over. Sluttet dere med flaske og jeg skjønner ikke helt hvordan en får i seg nok nutramigen ved å tilsette kun i maten.

Okej, hvorfor sluttet du med nutramigen og hva ga du istedenfor liksom? Til deg over. Sluttet dere med flaske og jeg skjønner ikke helt hvordan en får i seg nok nutramigen ved å tilsette kun i maten.
Nei det blir ikke nok ved å kun tilsette i maten, barnet bør få et par flasker for dag med melk. Så mye hun/han orker ;) Vår elsker flaskekos morgen og kveld så det har aldri vært noe problem. Ei flaske melk hjemme før frokost i bhg metter en liten stund så hun ikke er så altfor sulten når vi drar ut døra om morran :)

Vi slutta med Nutramigen ved 2.5 år fordi hun nå spiser ost, yoghurt o.l. Så hun får mye kalsium der. Drikker havremelk tilsatt kalsium, den er ganske lik kumelk i næringsinnhold. :) Hun får enda flaske morgen og kveld, men med havremelk.

Trappet sakte, men sikkert ned. Han regulerte det liksom selv.
Han får nå det han trenger gjennom andre matvarer :-)
Har ikke laget mat med nutramigen siden han var rundt 2 år. Og da sluttet han å drikke det og.
Vi lurte i han ca 200 ml Nutramigen (ren) til dagen med å gi han flaske i vogna ved soving i barnehagen, d funka fint :-)
Han fikk også kald nutramigen til måltider, innimellom med smakstilsetning som sjokopulver :-)

...vår sønn har hyperallergi på kumelkprotein...

Da får kanskje min for lite... Hun ble nettopp 1 år, og drikker kanskje bare 100-200 i løpet av dagen. Jeg gir flaske på morgenen, men den er hun veldig lite interessert i. Den hun får på kvelden går som regel greit ned...

Legen jeg snakte meg (angående havremelk eller annen melkeerstatning), sa bare at vi skulle fortsette sånn som vi har gjort frem til vi har testet ut vanlige melkeprodukter...

Takk for gode svar! :) vår allergilege anbefalte vertfall minst 500ml nutramigen om dagen. Men det vise seg ofte at det er forskjellig praksis med forskjellige leger.

Datteren vår har egg og melkeallergi, hun har nå blitt ett år. Og da er det daglige inntaket av nutramigen (morsmelkerstatning for allergikere) anbefalt til å være mellom 500-700ml om dagen. Ettersom hun er over ett år nå, så er det vanlig å gå ned på å tilby flaske og gi annen mat enn grøt til morgen og kveld. Om vi skal gjøre det så blir problemet at vi ikke vet hvordan vi skal klare å få i henne nok nutramigen. Hva har dere andre gjort?
Du tenker at siden hun ikke skal ha grøt (som er blandet på nutramigen?) så får hun ikke nok? Ville gitt det som drikke til brødskiver.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må kutte ut grøt. Grøt er jo bare brød oppbløtt i melk...altså korn. Gi frukt i/etter. Og nok grønnsaker og kjøtt til middag.

Back
Topp