Gi mme til fullammede babyer?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som har gitt en flaske mme av og til, til ellers fullammende barn? Har det påvirket magen mye?
Har to flaskebarn fra før som begge slet mye med forstoppelse. Denne gangen fullammer jeg, men ser litt frem til en jentekveld med litt vin etterhvert. Har prøvd å pumpe, men kommer så lite, så det funker ikke. Alternativet blir å gi en flaske mme om jeg skal noe, men er litt redd for dette med magen. Han tar flaske fint, har fått morsmelk av både kopp og flaske for å prøve litt.

At han tar flaska betyr ikke at han godtar innholdet...

I forhold til magen så er morsmelk mye mildere enn mme.

Jeg hadde ikke gjort det med mindre jeg var sikker på at han godtok erstatning iallfall.

De gangene mine har fått mme, når de ble fullammet, passet jeg på å ha litt malt ekstrakt i flasken. Da gikk det veldig bra.
Når det ble glemt, gikk det ikke bra.

Min bæsjet annenhver torsdag - bortsett fra de gangene han fikk mme innimellom. Da bæsjet han alltid både en og to ganger dagen etterpå og deg luktet høgg! Men bortsett fra det ingenting. Morsmelken hjelper jo mye da, så det blir jo helt anderledes å bare gi mme.

Jeg pumpet litt og litt. 10 ml etter en amming, 20 etter en annen, 40 en times tid etter siste ammingen på kvelden, 10 og 20 ml neste dag så var jeg oppe i ett måltid. Jeg frøs det ned når jeg pumpet over lengre tid.

At han tar flaska betyr ikke at han godtar innholdet...

I forhold til magen så er morsmelk mye mildere enn mme.

Jeg hadde ikke gjort det med mindre jeg var sikker på at han godtok erstatning iallfall.
Det er jeg klar over, hadde ikke turt å dra avgårde og satse på det. Så tenkte isåfall å gi en flaske for å prøve først da, bare lurte på andres erfaringer. Om feks 1-2 flasker i uken, eller måneden utgjorde noen forskjell for magen.

Vi skulle egentlig gi mme som tillegg pga vekt (tullete ser jeg i ettertid, hun fulgte sin kurve og var en veldig fornøyd baby). Men hun spydde bare opp innholdet. Ga jeg mm oå flaske så holdt det seg der det skulle.

Det er jeg klar over, hadde ikke turt å dra avgårde og satse på det. Så tenkte isåfall å gi en flaske for å prøve først da, bare lurte på andres erfaringer. Om feks 1-2 flasker i uken, eller måneden utgjorde noen forskjell for magen.
Det kommer an på. Noen er mer sensitive for enkelte erstatninger. Det vet man ikke før man har prøvd, men jeg tror generelt nan er ganske hardt for magen...

Jeg har gitt begge to nan om det var noe jeg skulle. Var ingen problem her, men ville som de andre testet det litt først :)

Jeg har også gitt mme om jeg skulle noe. Prøvde litt forsiktig i starten, men merket ingen endring. Hadde som regel mm på frysen, men om jeg var tom eller hadde glemt å ta opp fikk de mme. Null problem!

Flytta denne til vårt underforum for Amming og Ernæring :-)

Back
Topp