Gi meg styrke.....

hensja

Glad i forumet
VIP
Sliter jo vanligvis med å orke/klare å komme meg gjennom en vanlig dag. En vanlig dag er at jeg sover til 11, er alene hjemme til fire da mannen og guttungen kommer hjem, prøver å leke og tøyse med gutten min til han legger seg halv sju, og så tar jeg det heeelt "kuli" resten av kvelden pga helsa. Men nå er mannen bortreist med jobben i flere dager, så jeg må ordne ALT i huset, ALT som skal handles og fikses, og ALT med min nydelige 2-åring. Dette er jo i utgangspunktet overkommelig, men I TILLEGG har jeg blitt syk, så er skikkelig tett og forkjøla, hoster konstant og har feber. I natt hadde jeg så kraftige kynnere at jeg nesten trodde tvillingene skulle komme. Jaja... Overlever vel dette også...

Konklusjon: All ære til dere som har mannfolk som er borte i lengre perioder "til vanlig"!

Oioi, det hørtes litt tøft ut! Du får levere tidlig og hente sent, så får du slappet av i mellom, og sovet deg opp litt. Kjøp ferdigmiddag og la klesvasken være, så klarer du deg noen dager :)

Skriv en handleliste og send med ei venninne eller noen andre så kan de handle for deg mens mannen er borte. Vi skal ikke ha noen tvillinger ut enda :)

Du får legge deg likt med guttungen!;) Det gjorde jeg da jeg var konstituert alenemor i 3-4 mnd i vår.. Vi var på flyttefot, og jeg begynte i ny jobb i ny kommune i mars, mannen måtte jobbe ut skoleåret der vi bodde før.. Var noen heftige måneder.. Fikk skikkelig respekt for alenemødre.. Ble gravid den ene gangen mannen var på besøk også, og fikk bekkenløsning og ekstrem kvalme med en gang pluss at jeg jobbet 100 %.. Ikke mye gøy å være alene da.. Føler egentlig jeg er rimelig slapp nå som bare jobber 50 % og likevel ikke får tid til hus og barn fordi jeg må slappe av så mye..

Godt det bare er midlertidig da, siden du ikke er i form og er sliten:) tenk på alenemødre?:p

Har overlevd dagen i dag - det gikk mye bedre enn "fryktet" (som det som oftest gjør....). Lillingen er jo så utrolig omtenksom og hjelpsom mot mamma'n sin. Han har oppført seg eksemplarisk :) Han er "snill gutt" til vanlig også, men i dag var det som om han skjønte at han måtte oppføre seg ekstra fint fordi mamma er så sliten og har så mye vondt, og siden pappa'n ikke er hjemme. Etter middag hjalp han meg å rydde av bordet, og så sa han: "Mamma slappe av litt. Jeg leke med bilene." *smelt* Er dessverre uhelbredelig pessimist av natur til det motsatte er bevist, og i dag fikk jeg virkelig bevist at det er det absolutt ingen grunn til :rolleyes:

Godt å høre at det gikk fint :)

Å, jeg ble helt rørt av den kommentaren, så herlig =)

Har overlevd dagen i dag - det gikk mye bedre enn "fryktet" (som det som oftest gjør....). Lillingen er jo så utrolig omtenksom og hjelpsom mot mamma'n sin. Han har oppført seg eksemplarisk :) Han er "snill gutt" til vanlig også, men i dag var det som om han skjønte at han måtte oppføre seg ekstra fint fordi mamma er så sliten og har så mye vondt, og siden pappa'n ikke er hjemme. Etter middag hjalp han meg å rydde av bordet, og så sa han: "Mamma slappe av litt. Jeg leke med bilene." *smelt* Er dessverre uhelbredelig pessimist av natur til det motsatte er bevist, og i dag fikk jeg virkelig bevist at det er det absolutt ingen grunn til :rolleyes:
Herrefred.. Hormona begynte å sippe her! Ble så rørt over fine lille gutten din<3 Mi er heldigvis også sånn for tiden:) I dag skulle hun sitte bak meg i sofaen og kose håret mitt:) Det er så deilig det:)

Hehe... Herlig!
Men i dag var det ikke sånn i hele tatt.. Ødela ryggen totelt da jeg skulle bytte bleie på ho, ho slo seg helt vrang, og ettersom vi var på besøk hadde vi ikke stellebord, så jeg måtte stå bøyd:P Kunne bare glemme å pynte ferdig til advent og vaske i kveld.. Her ble det sofa i stedet:P Satser på en bedre dag i morgen.. Utfordrende å være alene med en 2-åring når man er gravid...

Off dette hørtes slitsomt ut ja! Med twins i magen og aktiv 2-åring..hjelpes! Her har jeg mer enn nok med meg selv og noen få oppgaver (lage middag, levere i barnehagen og lese til eksamen og sy litt..) pr dag...

Men deilig med en så snill unge da som skjønner at mamma er sliten...tror det hadde sittet laaaangt inne for min 3-åring å tenke sånn..haha..han er empatisk nok men vil han ikke så vil han ikke :-P

Huff vet åssen du har det. Her er mannen borte 2 uker av gangen og da blir jeg alene med vår veldig aktive 2 åring, samt alt husarbeid og sånn og det kan være tungt hvis man har en dag man er veldig sliten eller har mye vondt.
Men så er det ekstra godt når han kommer hjem igjen da =)

Back
Topp