Gi meg styrke....(litt langt)

Mr.Darcy

Gift med forumet
Minstemor på 8 1/2 mnd har vært skikkelig sutrete og krevende den siste uka...og med krevende så mener jeg bare sitte på fanget eller armen....og ingen andre enn meg, pappaen og mamma som får ta i henne....(har vært en uke hos foreldrene mine) Hvis min pappa eller søster ville ha henne på fanget, så vrælte hun værre enn værst....[&:] Hun har blitt forkjøla, hostete og hes.....og matlysten er på bånn.....spiser jo bare en brøkdel av det hun pleier....og som regel ender hvert måltid med at hun brekker seg og noen ganger spyr hun opp alt....[&:][:(] Middag kan jeg bare glemme...for det er en sikker vinner til sprutbrekning.....[:'(] Så nå går det i mme og små porsjoner med grøt. På søndag begynte hun med feber....og dette er 3. dagen med nærmere 39 i feber...så kl 9 åpner legekontoret...håper å få time kjapt....[:(] Ikke sover hun godt på nettene heller..tuller skikkelig, og jeg er så sliten....[:(]

Siden lillesøster har vært så avhengig av meg, så ser storebror sitt snitt til å teste grenser....samtidig som han er sjalu....har ikke tall på hvor mange ganger han har fått minsta til å gråte[:(] I tilleg så har jeg/vi en evig maktkamp gående med han og mat....HAN SPISER JO F*** MEG IKKE....må mase, true, kjefte.....og jeg VET at det er helt feil.....men jeg klarer ikke å sitte å se på at han bare sitter å peller i maten.....[:(][:(][:(] Får så vondt i mammahjertet når vi må kjefte på han...føler det har blitt mye av det i det siste....[:(][:(] Han har vært hjemme fra barnehagen i over en uke nå, så idag skal han i barnehagen...og det skal bli godt for alle parter...

Misforstå meg rett. Jeg forguder ungene mine. Elsker dem over alt på jord, og dem pleier å være glade og tilfredse og snille og gode...

Måtte bare få ut litt damp. Takk for at du gadd å lese

goooood bedring! det trenger dere!

Takk jenter[:)]

Skal til legen med minstemor nå kl 13....tok tempen for 20 min siden, og da var den 39.8...[&:]

Jeg vet alt om det med å ikke stresse og mase med maten.....jobber i barnehage, og har sett det utroligste når det gjelder foreldre/barn/mat....og jeg vet alt om det å ikke mase/kjefte o.l. når det gjelder mat.....som barnehageansatt er det veldig lett å være profesjonell...men som mamma til egne barn...styrer følesene mer enn fornuften....[:(][&:] Hjelper ikke at jeg har en mamma som stadig "maser" om han spiser og ikke.....

Han få MYE positiv oppmerksomhet og MASSE positive tilbakemeldinger....får det hele tiden....men han merker når minsta krever mye av oss og jeg blir litt småstressa....det er da han "slår" til....vet jo at han begynner å komme i trass alderen (han er 2 1/2 år)....og det er bare noe man må igjennom...men når jeg er sliten og underærnært på søvn....da kjenner jeg at jeg ikke klarer å være "pedagogisk"...og reagerer gjerne litt urasjonelt....og det er det som sliter på mammahjertet...[:(]

Men jeg er da bare ett menneske, med følselser....og kan ikke være "perfekt" hele tiden....

Men jeg får trøste meg med at minsta snart blir frisk og alt kommer på track igjen.....og jeg får følelsen av å være "på topp" igjen....[:)]

Må legge til at mat styret med storebror har pågått en lang stund nå....alt av mat er æsj...bortsett fra skive eller havregrynsgrøt....men når han får dette så spiser han litt og tuller og griser med resten....

ORIGINAL: PlinkyPlonk

Minstemor på 8 1/2 mnd har vært skikkelig sutrete og krevende den siste uka...og med krevende så mener jeg bare sitte på fanget eller armen....og ingen andre enn meg, pappaen og mamma som får ta i henne....(har vært en uke hos foreldrene mine) Hvis min pappa eller søster ville ha henne på fanget, så vrælte hun værre enn værst....[&:] Hun har blitt forkjøla, hostete og hes.....og matlysten er på bånn.....spiser jo bare en brøkdel av det hun pleier....og som regel ender hvert måltid med at hun brekker seg og noen ganger spyr hun opp alt....[&:][:(] Middag kan jeg bare glemme...for det er en sikker vinner til sprutbrekning.....[:'(] Så nå går det i mme og små porsjoner med grøt. På søndag begynte hun med feber....og dette er 3. dagen med nærmere 39 i feber...så kl 9 åpner legekontoret...håper å få time kjapt....[:(] Ikke sover hun godt på nettene heller..tuller skikkelig, og jeg er så sliten....[:(]

Siden lillesøster har vært så avhengig av meg, så ser storebror sitt snitt til å teste grenser....samtidig som han er sjalu....har ikke tall på hvor mange ganger han har fått minsta til å gråte[:(] I tilleg så har jeg/vi en evig maktkamp gående med han og mat....HAN SPISER JO F*** MEG IKKE....må mase, true, kjefte.....og jeg VET at det er helt feil.....men jeg klarer ikke å sitte å se på at han bare sitter å peller i maten.....[:(][:(][:(] Får så vondt i mammahjertet når vi må kjefte på han...føler det har blitt mye av det i det siste....[:(][:(] Han har vært hjemme fra barnehagen i over en uke nå, så idag skal han i barnehagen...og det skal bli godt for alle parter...

Misforstå meg rett. Jeg forguder ungene mine. Elsker dem over alt på jord, og dem pleier å være glade og tilfredse og snille og gode...

Måtte bare få ut litt damp. Takk for at du gadd å lese

Mulig at den minste også merker at du er anspent og da ikke føler at det OK å være hos andre. At hun føler seg litt usikker på situasjoen som pågår. Nå håper jeg at hun blir frisk snart, men siden hun tydeligvis vil være kun hos deg, kan jeg anbefale at du tar henne i et bæresjal slik at hun får den nærheten hun tydeligvis er ute etter, og da kan du gjøre andre ting samtidig, som da gi oppmerksomhet til storebror samtidig.
Det med spisingen vil gå seg til, som de andre her sier, så spiser han når han er sulten. Hvis han bare tuller, ta han bort fra matbordet så slipper dere den konfrontasjonen. Bare avslutte måltidet før det blir en kamp, og hvis han da er sulten kommer han til å spør om å få mat.

Huff, det høres ikke gøyt ut nei... Jeg forstår deg veldig godt... Ønsker lille snuppa god bedring! Håper hun blir frisk snart. Og ang spising så er det perioder de går gjennom. Minien her var sånni en periode. Jeg tvang henne ikke til å spise, men tok vekk maten om hun begynte å tulle. Han spiser hvis han er sulten... Lykke til[;)] Og du skal ikke ha dårlig samvittighet, det tærer på en når man ikke får slappet av mellom slagene, og det bare er du som er god nok... (trust me, I know Snuppa mi er super mammadalt...) Og da er det lett for at lunten blir litt kort...
Ta deg en spasertur alene mens andre passe ungene. En halvtime er nok til å få ut litt "steam" og rensket hodet. Så er du klar til ny dyst...
Klem fra meg

Back
Topp