Gi meg smack på fingeren!

Hjertevaffel

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Sensommerskattene 2023
Driver å slutter og røyke, gått fra 20-25 om dagen til 2-4 nå. Men klarer ikke å komme under 2.. skammer meg så som er så egoistisk og dårlig viljestyrke.. hva gjorde dere for å klare slutte? Trenger kjeft, tips, støtte og råd nå kjenner jeg.. 2 røyk om dagen er veldig lite til meg å være, men det er allikevell 2 for mange:-/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det eneste som fungerte for meg var å kline leppene fulle av den mest klissete lipglossen jeg fikk tak i. Brukte vel 10-15 stykker. Syns det er så ufyselig å røyke med kliss på leppa, så da klarte jeg å la være.

Hver gang du tar en røyk skal du tenke at den kan være den utslagsgivende for at spiren slutter å vokse!

Og hvis du mister - har du lyst å sitte igjen med tanken om at det kan være at det skjedde fordi du røyket?

Eller om alt går bra, men barnet ender opp med astma - ønsker du å utsette deg for tanken om at det også kunne vært unngått om du bare hadde sluttet å røyke?

Er i hvert fall slike tanker som hjelper meg til å holde meg helt unna.

Har selv en mor som har røyket gjennom alle tre svangerskapene og ingen av oss har tatt skade av det, men den tanken; 'tenk hvis' ligger å lurer hos meg.
Vet at den dårlige samvittigheten hadde gnaget sånn at jeg hadde blitt helt ødelagt.

Faren med denne tankeganger er jo hvis du ikke klarer å slutte så gir du bare deg selv ekstra dårlig samvittighet.
Det må du nesten kjenne på selv om du orker.

For noen funker det jo bedre å tenke på det positive heller.
Alle fordelene med å slutte.
Tenke på hvor mye bra du har gjort for deg selv og barnet hver gang du ikke tra en røyk istedenfor hvor mye skade en kan utrette med å ta en røyk. Skjønner du? Vet ikke om jeg fikk forklart godt nok.

Kan fungere med belønninger til deg selv hver gang du har hatt en helt røykfri dag :)

Takk for tips, skal kjøpe meg puslespill også, så når jeg får lyst på en røyk så setter jeg meg heller ned og puzzler litt.
Tusen takk Verpehøna, skal lese svaret ditt hver gang jeg får lyst på en røyk. Da kommer jeg garantert til og ombestemme meg.. selvom jeg VET de tinga der og har sagt det til meg selv før, ble det noe annet når det kom fra andre. Takk!:)

Skryter av meg selv, har klart holde meg unna røyken idag:-)

Jeg slutta å røyke for 9 år siden. Leste røykeboka som nevnt over her. Jeg leste den ikke for å slutte, bare for å se hva som egentlig sto i den fordi jeg hadde flere venner som hadde sluttet pga den. Jeg tror ikke på sånt, så nyskjerrigheten drev meg, og jaggu! Les den er mitt råd! Den hjernevasker deg på en merkelig måte. Har ikke hatt lyst på et trekk siden.
Forresten, da mannen og jeg prøvde på første barnet fikk han ikke lov til å snuse engang. Rene kropper hører med barn. De skal ikke måtte lide pga våre dårlige valg. Vi skal gi dem det beste vi har muligheten til.
Lykke til! :D

Sålangt idag har det gått veldig fint:-D og håper jeg har tatt mine siste røyk for resten av livet!:-D angrer som en hund enda på at jeg begynnte igjen når hun jeg har fra før var 1 år.. dummeste jeg har gjort!

Back
Topp