Gi meg motivasjon for ammeslutt...

ElisabethR

Forelsket i forumet
Vesla er 11 måneder og ammes mye fremdeles. Vi koser oss så utrolig med ammingen, men jeg er en sånn som ikke får helt kroppen tilbake før jeg er ferdig med å amme, og jeg har heller ikke lyst å være langtidsammer (kunne amma henne lenge hvis hun hadde vært 11 måneder i all evighet, men har ikke lyst til å amme et større barn). Så nå må jeg begynne å tenke på å trappe ned. 
Men ÅÅÅÅ så vanskelig det er å finne motivasjon når amming er så koselig, lettvint og ikke minst så sunt og godt for babyen! Jeg ammer henne 2-4 ganger om natta også, tenker på å nattavvenne, men alt skjer jo i søvne, så jeg aner jo ikke hva vi holder på med... samsover gjør vi også ja, det er jo også egentlig noe jeg hadde tenkt å gi meg med, men...

Storesøsknene avvente seg selv lenge før ettårsdagen, så der hadde jeg ikke denne utfordringen.

Jeg er hjernevasket av ammehjelpen ;) og har INGEN argumenter for ammeslutt annet enn "det bør nok til" og det at jeg faktisk kjenner at kroppen har godt av det (og at jeg drømmer om en hel natts søvn).

Såeh... er det noen som kan pepre meg med gode argumenter og motivasjon FOR ammeslutt? Det eneste jeg kommer på nå er at jeg får større utvalg i klær og kan shoppe nye BH-er! Juhu!!! 
(Jentetur til Syden er liksom ikke så aktuelt - I wish!!!)
 
kan desverre ikke gi deg noen motivasjon... 
går rundt og lurer på hva jeg skulle gjort om jeg IKKE hadde hatt ammingen no... (gutt som er syk og vi sliter å få i vanlig fast føde
 
Hahaa nei vi er ikke kommet mye lengre... dvs ammer ikke på dagen lenger, men desto mer om natta. Akk ja.
 
Back
Topp