Gi meg guttenavn!!

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Ikke vet vi hva som skjuler seg i magen, og ikke (tror jeg :P) vi skal vite det før fødselen heller..
Men jeg har den der følelsen!
Jentenavn har vi mange av, men sliter max med å finne guttenavn.

Hjelp?

Storebroren heter Ole Henrik, og da skjønner dere nok hvilke navn vi liker. Han er oppkalt etter mennesker vi er svært glade i, og vil jo ha et slikt navn til nestemann også. Men det er vanskelig å finne sånne navn i slektene som også klinger bra med storebror sitt navn, og etternavnet. Ikke motenavn, ikke fjasenavn. Norske (skandinaviske) navn, som er sterke og sunne :) Tenk på hva menn i bøkene til Anne Karin Elstad heter, så er dere nok på sporet! Haha!

Har ikke lest noe av Anne Karin Elstad, så beklager hvis jeg er helt på jordet ;)
Liker Lars veldig godt jeg da, Lars Petter, Lars Erik eller Lars Martin f.eks. Hans Kristian er også fint dobbeltnavn, er ellers ikke noe fan av dobbeltnavn dessverre.
Ellers er Erik et navn man kan kombinere greit, men kommer ikke på noen i farta.

Magnus, Olav Magnus, Eskil, Sindre, Andreas, Erik. Masse fine guttenavn :)

Sliter selv med å finne guttenavn. Vi venter nemlig gutt. Har en gutt vi kalte Olav Andre. Jentenavn var ikke vanskelig å finne til storesøster men værre med guttenavn ja.

Takk for gode forslag!
Det var mange Elstad-navn der, så godt jobbet :P

Jeg innser at dette blir vanskelig.. men vi har heldigvis god tid enda :)

Prøv å spør familie om nav på oldedfedre og tipp osv. Dukker gjerne opp mange fine "gamle" navn da ;)

Back
Topp