Gi meg ditt beste TA SMOKKEN TIPS!

Kaimana

Gift med forumet
Jeg får ikke ha puppene ifred :) Men er lykkelig over at jeg kan amme og gi han det han trenger der. MEN,jeg blir gal!

Jeg har prøvd,malt,sukkervann,morsmelk på smokken

Jeg har prøvd smokktyper som, nuk(silikon og latex) mam(silikon og latex,store og små)bambino,tommee tippee+ noen andre jeg bestillte...

Han kan innimellom ta nuk ortodent sin sutt,men det er ikke mer enn i 5min. Men han har ett enormt suttebehov,jeg kan få blemmer på nipplen fordi han suger seg fast der.

Gi meg ditt beste smokktips,så prøver jeg og ser om han vil ha den tilslutt(han er 1mnd)

gutten min ville kun ha avent sin smokk.. men det er jo mulig at du har prøvd den også... og siden du har prøvd så mange, så burde han vel ha tatt en...
 kanskje du må prøve mange ganger sånn at han lærer seg det... tok tid før gutten min tok smokken også, fordi han ikke fikk det til...

kanskje han ikke får det til enda? tar gjerne litt tid før de klarer å ta smokken ordentlig... bare prøv ofte... gutten min ville bare ha avent sin smokk... men du har jo prøvd mange så han burde jo kunne ta en av de du har... ellers så vet jeg ikke...

Jeg har alltid brukt mam sine. Nr 1 tok smokken med en gang, men datt ut ofte. Litt trening må til. Og nr 2 måtte jeg prøve meg fram. Hu ville ikke ha de små mam-smokkene, men gikk rett på de store. Og måtte litt trening til der også. Lykke til.

Snuppa her tar ingen smokker som kan kjøpes her, så jeg har bestilt fra ebay.

Hun tar nemlig kun avent soothie og gumdrop(de har like suttedeler og ser nesten like ut).

Ikke kostet de mye heller. Betalte vel 5 doller for 2 stk inkl. frakt :)

her tok han smokken med en gang, men prøv å gi smokk ofte :) er ofte de trenger litt trening når de er så små

Barneklinikken anbefalte sukker. Jeg fikk nesten litt sjokk hahaha! MEN mamma tok litt syltetøy på. Ja det var et veldig behov for at han skulle ta smokken uten at jeg vil gå inn på hvorfor :)

Maanda skrev:
Snuppa her tar ingen smokker som kan kjøpes her, så jeg har bestilt fra ebay.

Hun tar nemlig kun avent soothie og gumdrop(de har like suttedeler og ser nesten like ut).

Ikke kostet de mye heller. Betalte vel 5 doller for 2 stk inkl. frakt :)

Det er smokkene jenta vår begynte med siden det er den typen de har på intensiven. Tror den hjalp ho igang :)

Eskil tok heller ikke smokk i begynnelsen. Men etter mye prøving tok han MAM sin i latex. Silikon kan være litt hardere og er ofte tunge å sutte på. Fikk også beskjed fra HS om at babyene ofte ville ha stor smokk. Så etter mye prøving satt den. I begynnelsen datt den ut ofte, men var bare å putte den i på nytt.

Vi reiste til London i en uke, med barnet altså - og poenget er ikke at det var London, men at vi trillet på vognen HELE tiden, og her gang smokken spratt ut stappet vi den inn igjen - 1 uke 'uten stans' - da satt den gitt (noe så innmari, fikk den ikke ut før han var fire år...)
Må sies at vår var 5 måneder da vi kjørte dette løpet, men han ble fullammet, så det bør jo bli det samme. Har hatt fri 'puppetilgang' hele veien, men har man sugebehov 16 timer i døgnet så må noe annet enn puppen inn der...

Forsett å gi hele tiden - det er mitt tips.

Minsten her nekta å ta smokk, men siden han hadde ett veldig stort suttebehov ble jeg jo nesten spist opp. Plutselig etter laaaaaang(!) stund så tok han den.

Back
Topp