Gi meg de beste sminketipsene dine ?!?

gulen

Forumet er livet
Jeg er sånn typisk mascara person, og trenger sårt å piffe meg litt opp her etterhvert, men må jo lææære det skikkelig først, så help me - og ta gjerne med navnene på tingene dere bruker[;)][:D]

Sjekk youtube, der er det masse flotte videoer [:)] - Bare søk på make up[:)]

Oh - luddi ![:D]

oh- sminke er jo såå gøy.[:D] Ikke noe proff selv, men har jo brukt det i et par år, og noe funker bedre  for meg enn andre ting.

Selv har jeg mørkt hår og øyne, og litt blandingshud som i perioder krever en del pleie og tildekking hvis du sjønner...

Til vanlig bruker jeg fundation, enten flytende fra kanebo, eller I.d. pudder.
Solpudder som rough (skrives det sånn..hehe?)
Hvit kajal på våtlinjen åpner opp blikkket og får meg til å se litt mer våken ut (særlig nå i svangerskapet når jeg føler meg litt...u know)
OG MASKARA SELVFØLGELIG & GLOSS!! synes dior har god maskara, og gloss kan en kjøpe overalt...tar aldri med veldig dyr gloss i vesken på byen! ups, der va 230 kr borte liksom...

ALLTID GLOSS..hehe. Verdens beste måte for å føle meg bedre på.

Hvis jeg skal piffe meg litt mer opp hiver jeg på litt øyenskygge fra kanebo (en naturlig duo som er super annvendelig, eller en skygge fra mac som ser ut som en liten malingstube...sitter som et skudd uten å skille seg)
samt noe mørkere eyeliner fra chanel (mocca heter den), men body shop har veldig gode eyelinere både flytende og harde i fargen taupe...er litt mykere enn sort.

På sykehuset skal jeg uansett ha med pudder, og gloss, og tannkost. Rene tenner og gloss gjør underverker for min selvtillit..hehe.

Prøv deg frem, og evt stikk innom body shop eller noen andre for en sminketime for å høre om farger osv. De kan også fortelle deg om triks hvis du har tettsittende øyne eller øyne langt i fra hverandre osv osv.

Da jeg var yngre pleide jeg å klippe ut sminketips i blader og samle de i en perm..hmm..lurer på hvor de er nå? Får lete litt...

Lykke til da.[:D]

jeg sverger til id bare escentuals!! helt fantastisk! og ikke vanskelig å ta på i det hele tatt. [:)] 

Tuuusen takk jenter !![:D] Noteres for harde livet her [8D][:D]

Jeg er jo utdannet make-up artist og synes sminke er ekstremt moro!! Noen tips fra meg:

-NAPP BRYNA!!! Ikke pent med urskog over øynene..

-Bruk av for mye foundation/pudder vil få deg til å se "sparkla" ut.. Unaturlig er ikke pent!!

-Bruk alltid to farger på øyenskygge.. Èn er for kjedelig.

-Bruk highlight helt opp til brynet.

-Bruk øyenskygge som matcher din hudnyanse.. Unngå bruk av varme farger om du har en kald hudnyanse selvom øynene dine er aldri så brune/grønne...

-Komplimentær-kontrast er moro.. Har du lysegrønne øyne, prøv en lilla øyenskygge. Har du mørkegrønne øyne prøv rød! Har du blåe er det oransj som er kontrastfargen. Dritkult, og det fremhever øynene.

-KAST de små dingsene som følger med øyenskygge. Investèr i noen gode koster til øyenskygge. En litt stor til highlight og en litt mindre til fargen i globalen. Disse "miniduttene" som følger med øyenskygge gjør det som regel bare kladdete og stygt.

-Dus ut fargen på øyene med den store kosten. Dette får det hele til å se naturlig ut uansett hva slags farge du bruker i globalen.

-Tørr å bevege deg utenfor "boksen".. Brunt/beige hver gang er kjedelig.

-Legg på maskara i flere lag. Litt for mye er penere enn litt for lite.

Men jeg har faktisk ett blått og ett grønt øye....ser jo litt dumt ut med to forskjellige øyenskygger[:D]

Labambie ;  Tror jeg skal kidnappe deg, så kunne du lært meg noen triks [:D]

ORIGINAL: *LiLLa*

svaaaarte øyne[;)]

Da er det vel hvit som er kontrasten ? [8D]

Back
Topp