Gi hvor mye i konfirmasjon?

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Vi skal i konfirmasjon i mai til samboers kusine. Vi er bedt både til middag og kaffe. Jeg tror vi vil gi penger, men hvor mye er normalt å gi?

Og et lite tilleggsspørsmål: dersom vi ikke kan dra (jeg har høyt blodtrykk så vet aldri..), gir man gave likevel, og evt. like mye?

Vi skal i konformasjon til min fetter nå i mai og har tenkt å gi 500. Aner ikke hvordan det ligger på i forhold til "normalen", men jeg syns det er en grei sum.

Vi gav 500 til min manns kusine for tre år siden vel. Følte det var en passelig sum. Har ikke veldig mye kontakt med dem.

Ang.gave om dere ikke drar - ja, jeg ville nok gitt like mye, ja. Vet ikke om det er det vanlige, men jeg tenker det er greit å gjøre det slik. Man får jo ofte gave fra naboer, familiens venner, fjern slekt ol. som ikke er inviterte i selve selskapet også tenker jeg?:)

Vi skal i konfirmasjon til niesen vår og kommer til å gi 500 kroner

Vi pleide å få 1000 kr til min konfirmasjon.. Det er mange år siden.. Så 1000 til 1500.. Ofte går disse pengene til leilighet, bunad og andre smarte ting man har resten av livet.. Er jo en vei til voksenlivet.. hvis du ikke vil gi penger, kan man gjerne gi feks smykker... Men la de da være ekte gull o.l jeg ville sendt gave, spesielt når du egentlig er invitert

Jeg tenker nå at her finnes det ingen fasitsvar.. Man må gi det man selv føler er riktig; både i forhold til hvilken verdi man ellers gir på gaver, og hva man synes man har "råd" til. Vi gir det samme enten vi har anledning til å komme eller ikke.

<3 ><3 ><3 ><3> skrev:
Jeg tenker nå at her finnes det ingen fasitsvar.. Man må gi det man selv føler er riktig; både i forhold til hvilken verdi man ellers gir på gaver, og hva man synes man har "råd" til. Vi gir det samme enten vi har anledning til å komme eller ikke.

Må si meg veldig enig at man ikke skal gi mer enn man har råd til.. Viktigste for mange er at man stiller opp, men er veldig kjekt med en oppmerksomhet som viser at en tenkte på deg hvis man er for dårlig til å komme...

Jeg ville sagt 500, eller det man har mulighet til.. Ja man gir gave selv om man ikke kan dra :)

Takk for svar alle sammen Ser ut som ca. 500 er vanlig å gi. Greit å ha en liten peiling

<3 <3 <3 <3 skrev:

Sign.

Back
Topp