Gi erstatning for å drikke alkohol?

Susie_89

Flørter med forumet
Mulig det blir mange negative svar her! Fullammer, og bjynder å kjenne et behov for en kveld ut av huset.. Lisjen er 2 mnd, og har så og si gått gravid ellet ammet siste 3 åra! Og no når sommeren er her, og venninene mine har mange koslige treff, vil eg også uten å føle stresset med å amme eller pumpe for å gi når eg er vekk.

Nåken som ville gitt mme for å kunne få noen timer ute av huset og noen glass vin?

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner godt at du har et behov for å komme ut litt :) Selv bruker jeg å pumpe før jeg går ut på korte erend, men har kjøpp drikkeklar mme i tilfelle vi skulle få behov for det :) Ser ingenting galt i det :) Dra ut å kos deg :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Nå gir j mme fra før...men j hadde klart gjort d:-) viktig å tenke litt på seg selv også, dra ut å kos deg med god samvittighet!!:-)

Absolutt noe jeg ville gjort også. Har ikke pumpe selv. Men lurt å prøve ut mme på forhånd, ikke sikkert babyen liker det.

Godt å høre:) Og trur pappaen har godt av litt tid med kun han også ;) å det er jo sommar!;)

Veldig enige med alle ovenfor:)
Kos deg- med god samvittighet!

Selv har jeg nå kastet inn årene hva gjelder amming for denne gang, og er nå kun på mme. Skal si det er en "befrielse", i form av at jeg får gjort andre ting enn bare å ha henne på puppen.
Nå mater jeg henne i 15 min- og så er hun fornøyd i 3-4 timer før neste mating.
Vi nyter mange timer i skogen , på stranden og hjemme hvor jeg får gjort alt jeg trenger av husarbeid, men en blid baby på treningsmatten :)

Lytt til deg selv- og gjør det som føles best for deg og din baby, så får folk mene hva de vil.

God sommer :)

Jeg pumpet meg for å gå på kino med ei venninne, var litt stress, men gikk greit :) men så hadde vi mme i skapet til backup som vi kjøpte på sykehuset da jeg ikke hadde fått melk enda.
Vi trenger litt avbrekk av og til, så kos deg :)
Synes også at mannfolka har litt godt av det ;)

Jeg vurderer akkuratt det samme som deg!! Jeg fullammer, snuppa er 2 mndr. Og jeg vil ut!!! Pumpe meg?... Nei! Det fungerer jo ikke. Har prøvd. Satt i 1 time og bare bittelitt kom ut. Så hvis jeg skal ut, uten baby, må det bli erstatning. Jeg "gremmer" meg litt for det, fordi jeg er redd hun ikke vil ha puppen igjen, eller at hun ikke Vik ta flasken når jeg ikke er der..

Kjenner på det at det hadde vært godt med et glass vin eller to! Jeg har mm nedfryst så jeg har jo, vet ikke hva som stopper meg. Er viktig å tenke på at vi har faktisk ofret kropp og sjel i snart 1 år, så jeg syns ikke man burde ha dårlig samvittighet :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Prøv om babyen tar MME, gjør den det så hadde jeg glatt tatt meg en tur :-) Kos deg! :D

Da har jeg nett komt fra polet :-p og sitter nå å pumper for å se om hun tar flasken , da blir det et kose glass eller to i kveld :-)

Nå har jeg fryseren full av morsmelk. Og tanken bak det var så jeg kunne være borte i mer enn to timer eller evt. ta et glass vin en kveld. Og bruke i grøten da.

Jeg har selv inget behov for å være annet enn matfat akkurat nå, men jeg vet av erfaring at plutselig blir man drittlei og vil ha litt egentid. :)

Mulig det blir mange negative svar her! Fullammer, og bjynder å kjenne et behov for en kveld ut av huset.. Lisjen er 2 mnd, og har så og si gått gravid ellet ammet siste 3 åra! Og no når sommeren er her, og venninene mine har mange koslige treff, vil eg også uten å føle stresset med å amme eller pumpe for å gi når eg er vekk.

Nåken som ville gitt mme for å kunne få noen timer ute av huset og noen glass vin?

Ville nok gjort d men vær obs på at når babyen ikke er vant til mme så kan den få magevondt. Men når den er passert 3 mnd tåler de mer men kan reagere. Hadde nok tatt sjangsen for litt luft altså! Bare viktig å huske på :-)

Ser ikke at det er noe i veien for det! -som du sier selv, 3 år med graviditet/amming!! Sier seg selv at du kan unne deg én kveld uten dårlig samvittighet !

Jeg har vært ute 2 ganger allerede, lillemor er 7 uker:O ;) Jeg dro ikke ut med lett hjerte, men kjente at jeg virkelig trengte å være litt "bare meg", å det gjorde virkelig susen!
Sleit en del i starten, fikk ikke til amminga, prøvde iherdig, med måtte bare gi opp, det var et giganederlag for meg, for jeg var sikker på at jeg skulle amme! Men den gang ei..jeg gråt og gråt, i flere dager, følte at jeg ikke strakk til, og at ingen trengte meg lenger, hvem som helst kan jo gi henne flaska med erstatning, liksom, så min "hovedjobb" som mamma var plutselig noe alle kunne gjøre..
Men NÅ ser jeg jo fordelene med flaske, og jenta er mett, blid og fornøyd, og mamma'n er lykkelig!:D
Jeg tror ikke noen kunne gitt meg dårlig samvittighet om de prøvde en gang, hverken for at jenta har fått mme hele livet eller for at jeg har vært ute 2 ganger allerede!:) Jeg vet hva som er best for meg og mine!:)

Nei kan føle meg litt sjalu på barn som får mme, med tanke på frihet!;) Har enda ikkje komt meg ut, men må ha meg en fest i ferien ivertfall;D slit å tenke på all pumpinga på fest og natta ;p

Her står mme klart hvis jeg skal ut. Orker ikke pumpe for enhver anledning eller hvis jeg skal sove ekstra lenge en dag og babyen blir sulten så gir pappaen mme :) man skal da ha et liv selv om man ammer. Synes det er så teit at man liksom skal låse seg fast til babyen og ikke kunne finne på noe annet fordi man ammer. Kos deg med god samvittighet ☺️

Ser det er noen situasjoner jeg ikke klarer å relatere til her. Om man har nok melk til å pumpe og lagre for bortekvelder ville jeg definitivt gjort det!

Jeg har også behov for noen timer uten baby innimellom, men for meg er "en kveld ut" ikke ensbetydende med alkohol, så der kan jeg ikke bidra :)

Ville prøvd mme før far satt der alene med babyen og ikke hadde andre valg, dersom man ikke vil pumpe.

Men vår har fått mme i tillegg hele tiden, uten å ha fått problemer med verken amming eller mage. Skjønner ikke helt at det skal gi magevondt å få mme. Og tror frykten for sugeforvirring er sterkt overdrevet! Om babyen din ammer, så glemmer den det ikke på en flaske eller ti.

Så vil jeg bare legge til på tampen; det er fordeler og ulemper med alt. Joda, mme gir frihet, men jeg skulle gitt mye for å kjenne melkespreng, og ha nok melk til å mette babyen min. Så når jeg hører og leser om folk som misunner de med mme-barn blir jeg litt...trist. Og det går an å gi mme selv om man ikke må også.

Bakdeler og fordeler med mykje melk! Om eg skulle pumpa ville eg gått med spreng på det brystet eg pumpa i 2 daga! Amma feil bryst en gang (samme side 2 ganger på rad) og endte med spreng i to dager! Det overproduserte mellom kvar amming, og lisjen var ikkje fornøgd med det heller;)

Har enda ikkje komt meg ut på fest!;) har ikkje behov for aleinetid fra mini ellers, da jeg har en som sover/spiser og er blid! Har enda til gode å høre han grine over 3 min! (Veit av erfaring at dette kjem seinare ;)) Så er kun en sosial samkomst med venner som er savna, med alkohol;)

[qoute]Men vår har fått mme i tillegg hele tiden, uten å ha fått problemer med verken amming eller mage. Skjønner ikke helt at det skal gi magevondt å få mme. Og tror frykten for sugeforvirring er sterkt overdrevet! Om babyen din ammer, så glemmer den det ikke på en flaske eller ti.[qoute]

Dette stemmer dessverre ikke. Sønnen min på 2.5 år fikk flaske en gang som liten. Nektet å ta brystet etter det. Til min store sorg. Derfor er jeg livredd for å måtte gi lillemor flaske.

Back
Topp