Gi bort klær

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg driver og går gjennom babyklær, og ser at noen av klærne er noe utvasket. Føler det blir feil å bare kaste disse klærne da hvis det er noen som trenger det... Tenker å gi bort til "hjelp oss å hjelpe Akershus" - facebookgruppe. Er det feil å gi det bort?

Og er dere flinke til å gi bort det dere ikke har bruk for? Eller selger dere klærne? :-)

Noe gir vi bort, andre klær blir solgt.
Men vi er ærlige om klærne, og tar bilder av alle enkeltplaggene.
Legger ikke prisen så høyt, så fremst det ikke er vinterdresser til 1500 kr og de ser ubrukte ut, da blir prisen 500+.

Gir bort har så langt pleid å gi klærne til eldste til nevøen min, og får dem nå igjen til yngste - altså det som er brukandes :)
Når yngste har vokst ut av det tenker jeg å gi til Flyktningetjenesten i kommunen vi bor i,evt til en organsiasjon som Hjelp oss å hjelpe om de ikke tar i mot.

Har ingen som kan arve etter oss så jeg selger det dyreste via finn og leverer resten til byttecentralen eller Frelsesarmeen

Her gies alt bort. Selger ingenting.

Gir bort det aller meste eller selger litt :) og noe pakkes ned, for å ta vare på :)

D jeg ikke sparer som er spesielt, gis bort til Fretex. Dersom noe er brukt opp, kastes d. Gjør d enkelt :)

Last edited:
Hvis det er slitt har jeg ingen problemer med å kaste det, liker ikke å gi bort om det er utslitt. Både name it og H&M har innleveringssentral da, om du ikke vil kaste det. Det som er brukbart har jeg stort sett gitt bort til venner.

Jeg bytter på å selge og å gi vekk. Gir ikke vekk noe som er ødelagt, men kan fint gi slitte ting bort med beskrivelse av det. Er alltid ærlig på det.

Har så mye tøy! Og ungen er ikke større enn 80... Men nå sparer jeg til et søsken. Har masse å gå igjennom. Vet det er noe jeg ikke har vært så glad i, det tenkte jeg å gi til Fretex. :) Er med i en gruppe på fb, og der var det noen som hadde kjøpt tøy og endte med å måtte kaste masse fordi det var hullete og flekkete. Det er ganske freidig og skikkelig dårlig gjort. :/

Gir bort klær videre;) tenker en god gjerning kommer vel i retur til meg en annen gang i en annen form;)

Jeg gir bort alt som er fint uten hull eller merker. Har barn i familien samt i et vennepar som arver det meste. Det resterende gir jeg til Fretex (enten fordi størrelsen på plaggene ikke passer barna eller fordi jeg vet de ikke bruker det). Selger aldri da jeg vet at de som arver klærne etter min gutt er supertakknemlige. Det føles derfor godt! :)

Mye av klærne her er nesten like fine som nye. Gitt de bort til kommunens lager som går til familier som trenger det. Det er ikke bare barneklær, men til voksne også både klær, utstyr, leker og ting.

Ting som er mer slitt putter jeg i Fretex-boks. Blir som regel til kluter ol etter hva jeg har hørt...

Her gir vi bort alt som er brukernes til svigerinnen min, så hun kan ha til sin jente :) er det slitt går det i bosset.

Selger kun dyrt yttertøy og ull, vanlige klær gir jeg stor sett bort.

Vi gir bort, både til nevøen vår, venner og kjente og hjelpeorganisasjoner. Dersom plaggene begynner å bli slitt sendes de enten til Ukraina eller kastes hvis de ikke er brukende. Om klærne er noe utvasket, men rene og hele ønsker de dem fremdeles på THK-stiftelsen. Hjemmestrikk og spesielle plagg tar vi vare på med tanke på fremtidige barnebarn :)

Så lenge du er ærlig om klærnes tilstand og de er rene og hele synes jeg godt du kan gi dem bort på Facebook selv om de er litt utvasket, da er det jo et tilbud andre selv kan velge å benytte seg av :)

Det som er veldig slitt og stygt har jeg kastet. Det andre har jeg ryddet vekk i plastkasser og sortert etter størrelse. Håper på å brune det igjen ;) etter evt nestemann vil jeg tro det meste er ferdig brukt..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp