Geocaching

Mugglere er mennesker som ikke driver med caching. De skal helst ikke se at du finner boksene, for da er det større sjanse for at boksene blir stjålet av de som ikke vet hva det er ;) derfor bør man ikke ta poster på steder hvor det er mye folk.

Du følger kartet til nullpunktet (altså der hvor det står 0 møter til målet) og så leter man rundt det punktet. Man kan zoome inn ganske nærme, og skru på satelittbilder hvis man vil det. GPS vil ikke være 100% nøyaktig på meteren. I teksten til hver cache er det som regel et hint om den, for eksempel at den er magnetisk e.l. Og da kan man kanskje tenke seg hvor den er. Cachen kan være alt fra en bitteliten mutter-liknende sak til store esker.

Barna kan fint bli med. Ta de med til nullpunktet og be dem lete på de rareste steder rundt dette punktet. Oppi takrenner, på gjerder osv.

Er det meningen at man skal bytte den tingen man eventuelt finner med noe nytt da eller? Kanskje vi må ta en tur i morgen :D
 
Elsker geocaching :-D
Er en stund siden jeg har spilt det da. Liker best å ta cacher langt ute i ødemarken, men jeg er ikke særlig mobil med bekkenløsningen og nå en ganske så stor mage :p
Skulle ønske at jeg hadde hatt noen å spille med, de to jeg kjenner som spiller det bor på andre siden av landet liksom...
 
Driver ikke med geogaching i den formen, men spiller Ingress. Litt av det samme. Blått lag mot grønt lag som slåss om portaler i hele verden. Portalene er punkter det er tatt bilder av,gjerne kjente landemerker, spesielle bygninger, utforminer på bygninger, statuer etc. Veldig gøy, veldig avhengighetsskapende, og drar mye batteri og datatrafikk på mobilen :)

Jeg spiller ingress men det er veldig sjelden. Mannen derimot er veldig aktiv, ut om natten for å spille, eller plutselig en dag er han meget sein hjem til middag ;-)
Men jeg må si: heia froskene :-D
 
Måtte laste den ned nå, så skikkelig gøy ut :)
 
Er det meningen at man skal bytte den tingen man eventuelt finner med noe nytt da eller? Kanskje vi må ta en tur i morgen :D
Det er en beholder med en logg i. Der skriver du datoen og navnet ditt og senere logger du på nettet at du har funnet den. I noen av beholderne ligger det små bytteting som du kan ta og legge i noe annet. Andre beholdere er det bare logger i. Byttetingene er som regel småting som viskelær, små dyr o.l. Som man får kjøpt i leketøysbutikker. Barna syns det er stas å bytte ;)

Ja, du får ta en tur og se ;) pass på å legge beholderne tilbake akkurat der de lå og vær diskret ;)
 
Elsker geocaching :-D
Er en stund siden jeg har spilt det da. Liker best å ta cacher langt ute i ødemarken, men jeg er ikke særlig mobil med bekkenløsningen og nå en ganske så stor mage :p
Skulle ønske at jeg hadde hatt noen å spille med, de to jeg kjenner som spiller det bor på andre siden av landet liksom...
Ser at det kan bli litt vanskelig med de plagene, ja ;) Kanskje det finnes en gruppe på Facebook du kan joine. Vi har en for bygda her i hvertfall ;)
 
Hvis du går på Jessheim da, så finner jeg masse grønne prikker (som Coop lager og Sand stjerna og sånn, som det står noe om) , så er det mange grå som det ikke kommer opp noen på.. Ser ingen blå..
ImageUploadedByBV Forum1427572189.463412.jpg
Sånn ser det ut der hos meg. Kan være fordi du ikke er premium-medlem. Trodde ikke de kom opp i det hele tatt jeg. Hvis det er den ved næringsparken er det bare fordi det er et sted, ikke en cache.
 
Jeg bor i Stavanger :p det burde jo ha vert noen her :/
Haha. Ja, burde jo det. Men i byer er de ofte nøye på å legge dem ut for kun premium-medlemmer for at ikke "hvem som helst" skal kunne finne dem og kanskje ødelegge dem. Kan hende det er få som er åpne for alle.
 
Der fikk jeg opp nå.. Men hvorfor kommer de ikke på appen det var jo sykt mange rundt meg :p
Kan hende det tar litt tid laste dem. Det står ikke laster cacher øverst?

Er ingen ekspert selv, så noe mer aner jeg ikke. Kanskje du har valgt én? Da kommer ikke resten opp. Trykk i så fall stopp på den som er valgt.
 
Back
Topp