Genser uten mohair

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Jeg trenger litt inspirasjon og tips... lyst å strikke genser/cardigan til meg selv. Synes petitknit har mange fine oppskrifter men er mohair i omtrent alle sammen føler jeg... lyst på en genser uten det nå. Har du tips om noen oppskrifter å sjekke ut?
 
Jeg trenger litt inspirasjon og tips... lyst å strikke genser/cardigan til meg selv. Synes petitknit har mange fine oppskrifter men er mohair i omtrent alle sammen føler jeg... lyst på en genser uten det nå. Har du tips om noen oppskrifter å sjekke ut?

Du kan jo fint strikke en av de genserne med annet garn. Bare lage en strikkeprøve for å finne passende strikkefasthet først:) jeg skal strikke en av vestene hennes nå, men dropper mohairgarn og strikker kun i merino.
 
Jeg trenger litt inspirasjon og tips... lyst å strikke genser/cardigan til meg selv. Synes petitknit har mange fine oppskrifter men er mohair i omtrent alle sammen føler jeg... lyst på en genser uten det nå. Har du tips om noen oppskrifter å sjekke ut?
Evt sjekk ut garnstudio.com
 
Jeg trenger litt inspirasjon og tips... lyst å strikke genser/cardigan til meg selv. Synes petitknit har mange fine oppskrifter men er mohair i omtrent alle sammen føler jeg... lyst på en genser uten det nå. Har du tips om noen oppskrifter å sjekke ut?

Du kan strikke en av petiteknits gensere som normalt er 1 tråd tynt garn og 1 tråd mohair, p 4 og heller strikke det med 2 tråder tynt garn. For eksempel 2 tråder Sunday fra Sandnesgarn.

Er det en bestemt genser du vil strikke, er det lettere å hjelpe deg med forslag til garnalternativer. Sandnesgarn har også en del fine oppskrifter på genser til dame, det samme har raumagarn :)
 
Du kan strikke en av petiteknits gensere som normalt er 1 tråd tynt garn og 1 tråd mohair, p 4 og heller strikke det med 2 tråder tynt garn. For eksempel 2 tråder Sunday fra Sandnesgarn.

Er det en bestemt genser du vil strikke, er det lettere å hjelpe deg med forslag til garnalternativer. Sandnesgarn har også en del fine oppskrifter på genser til dame, det samme har raumagarn :)
Takk for tips ☺️ Ikke klart å bestemme meg enda for hvilken :joyful:
 
Du kan strikke en av petiteknits gensere som normalt er 1 tråd tynt garn og 1 tråd mohair, p 4 og heller strikke det med 2 tråder tynt garn. For eksempel 2 tråder Sunday fra Sandnesgarn.

Er det en bestemt genser du vil strikke, er det lettere å hjelpe deg med forslag til garnalternativer. Sandnesgarn har også en del fine oppskrifter på genser til dame, det samme har raumagarn :)
Hadde egentlig ikke tenkt å hive meg på vesttrenden, men vurderer en holiday slipover. Men uten mohair. Noen tips? ☺️
 
Jeg strikket holiday slipover i kun dobbel tråd kos og droppet mohair fulgte oppskriften sånn som det står og vesten ble bra

Vet at Garnhexene har en del kos på lager!
https://www.garnhexene.no/

Kan også bruke alpaca Bris fra vikinggarn eller Air fra drops som alternativ istedet enn kos
 
Back
Topp