Genialt triks for å vaske vinduer.

Ollebollene!

Glad i forumet
Jada, helt sikkert mange som vet om det, men var nytt for meg. Hater vindusvasking, syns aldri det blir pent - googla litt etter hvordan best vaske vinduer her en dag. Kom over ei som skrev at mikrofiberklut var det beste. En mikrofiberklut oppvridd i kaldt vann - vasker godt over vinduet, så en tørr mikrofiberklut til å tørke bort det meste av vannet. Ferdig ! - pene, rene, NULL skjolder vinduer! Hurra.
Jeg som alltid utsatte vindusvasking fordi jeg aldri ble fornøyd, nå går det på sekunder mer eller mindre.:p

Jeg sverger til gamlemetoden med salmiakkvann og avispapir. Slår heller aldr feil :-)!

to*gull! skrev:
Jeg sverger til gamlemetoden med salmiakkvann og avispapir. Slår heller aldr feil :-)!

:) Man finner de metodene man liker best! Har prøvd salmiakkvann og avispapir jeg og - men syns resultatet nå - og at det ikke kreves noe vaskemidler var enda bedre:)

Jeg gjør det også ganske enkelt, bruker blåjif, ikke så mye, bare en liten sprut, og tørker over med tørr klut.
Orker ikke stå der med nal og bøtte, da blir det ikke gjort:P

Vindusvaskersettet fra Jif ble redningen min. Mest geniale jeg har prøvd 

Labambie skrev:
Vindusvaskersettet fra Jif ble redningen min. Mest geniale jeg har prøvd 

Det har jeg også, men får det ikke helt perfekt forde:(

her funker zalovann å nal=)

men kom til å tenke¨på fredag no. vi var på boligmesse, å en dud kom bort til mej å lurte på om han skulle vise mej en smart måte å vaske vindu på siden ej hadde barn.
ej liker ikke folk som kommer oppi i trynet  på mej å vil selge mej noe, liker best å oppsøke ting selv. uansett så fortalte ej han med et stort smil at det kunne ej, det var bare å la være å vaske de, for skitten var de 2sekund etterpå alikavel, å hvertfall vi som har e6 å gardermoen ikke så langt unna å for å ikker glemme 3 små barn da=) fyren ble litt paff da ja!

du vet du det kommer helt ann på hvor du bor hen hva som funker av vindusvask.
om du bor i storby er det som regel mye eksos-støv på vinduene, har du trær i nærheten kan det være pollen som støver vinduene værst, noen har katter som graver på vinduet med jordete og sandete poter osv...

Det enkleste er igrunnen å bare si til mannen at vinduene er skitne... Og å sørge for at man har laget masse striper den ene gangen man skulle vise hvor flink man var til å vaske... 
Så hjelper det at man er gift med en perfeksjonist - og så gjør han hele jobben sjæl... 

Ja mikrofiberklut er genial!! Har brukt det i noen år nå, og det tar ikke lange tiden å vaske vinduene. Bruker samme kluten til vask og tørk jeg da. Bare vrir opp kluten godt. Resten av det våte på vinduet fordamper, og det blir perfekt :)

to*gull! skrev:

Ja det hender jeg bruker den metoden også og det blir alltid flott, men det tar evigheter å gjøre det.

Som oftest blir det grønnsåpevann og skuresvamp og deretter nal. Ikke en skjolde der heller :) Men så er det typisk at det regner dagen etter eller at unga har trøkka trynet sitt omm i vinduet. Her vaskes det vell ofte  blæææ :s

Det hjelper også å bare ha 4 vinduer...

©Smartass skrev:
Det hjelper også å bare ha 4 vinduer...

vi kristne, vestlige vil gjerne ha dagslys vi.. men jeg skjønner jo at _dere_ som driver å konspirerer hele dagen ikke har det samme behovet - iom at dere bedriver lysskye aktiviteter..

hahahaha.. *har pådratt seg dødsgod humor i dette svangerskapet*

hohohoemoticon

skrev først 5, men vi har faktisk bare 4..

©Smartass skrev:
hohohoemoticon

men da bor du i leilighet, sant? I gammel bygård? Med store, høye vinduer?
EEEEEEEeller kjellerleilighet?

Skal bare se om forutintattheten stemmer...

Dollface skrev:

©Smartass skrev:
hohohoemoticon

Jau.. blokka er ny, men det er jo sentrumsblokk, så den ligger vegg i vegg med andre blokker.. da blir det vinduer bare på 2 sider. :D Og så store er de ikke at det gjør noe, jeg vil si vanlig + 

Dollface skrev:
Det enkleste er igrunnen å bare si til mannen at vinduene er skitne... Og å sørge for at man har laget masse striper den ene gangen man skulle vise hvor flink man var til å vaske... 
Så hjelper det at man er gift med en perfeksjonist - og så gjør han hele jobben sjæl... 

Sånn fungerer det her også..han vasker så og si alltid vinduer for han måtte gå over alle etterj eg tok de for noen år siden 

©Smartass skrev:

Dollface skrev:

©Smartass skrev:
hohohoemoticon

Jau.. blokka er ny, men det er jo sentrumsblokk, så den ligger vegg i vegg med andre blokker.. da blir det vinduer bare på 2 sider. :D Og så store er de ikke at det gjør noe, jeg vil si vanlig + 

æsj, da tok jeg feil.. *sukk*

Vi har 15 + 3 takvinduer.... :P Derfor gidder jeg ikke vaske dem selv.. 

Back
Topp