Generelt sett, formen??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Er formen grei, eller sliter dere dere gjennom dagene??

Nå er det VIRKELIG ikke lenge igjen, og ser jo at det har kommet et par babyer allerede... :)

Håper i alle fall dere holder ut og klarer å være oppegående i løpet av dagen! :)

Formen er opp og ned som en jojo...:-P Men bekkenet har stabilisert seg, heldigvis! Det som tærer mest på kroppen nå, er energien som plutselig er borte, oppvåkningen midt på natta av hofter som verker, kynnere/maserier til alle døgnets tider og den hersens halsbrannen da... Men ellers kan jeg absolutt ikke klage!;) Humøret er stort sett på topp, så det er jo positivt! :D

Formen er... sliten, bekkentrøbbel, trøtt og magen føles sprengt. Kynnere jevnt og trutt, og i det hele tatt. Akkurat nå kjennes det ut som hun har tenkt seg ut sideveien, men det går nok over det også. Jeg er bare.... sliten. Men det går over, det gjør jo det, og så er det en ny dag.

Formen er egentlig veldig bra, men sover veldig dårlig og lite pga bekkensmerter pluss at kynnerne tar tak jevnt over hele dagen. BliR sliten av sånt. Kan ikke klage, er første svangerskapet jeg er oppegående uten krykker og faktisk klarer å jobbe og å gjøre ting hjemme! Ikke lenge igjen nå!

Formen er stort sett veldig grei:-) Jobber fult enda (siste dag i morgen), og har hatt et, til tider, lavt energinivå, men det hjelper at jeg så og si er ferdig nå:-)

Jeg er vel ikke den som skal klage mest. Men ja.. Jeg føler dagene blir tyngre. Kvalmen har vært mindre framtredende de siste to dagene - noe som er godt med tanke på at dagene før var ganske ille. Men det er jo bare kvalme. Ikke noe skummelt. Bekkenet verker mer, men så gjør jeg mer og :/ Så det er selvforskyldt. Føler magen er mer i veien og at jeg er "fullere" på et vis :p Klassisk høygravid med andre ord. Ikke sånn typisk på-slutten-lei enda. Men så er jeg bare 35 uker og..

Formen er... sliten, bekkentrøbbel, trøtt og magen føles sprengt. Kynnere jevnt og trutt, og i det hele tatt. Akkurat nå kjennes det ut som hun har tenkt seg ut sideveien, men det går nok over det også. Jeg er bare.... sliten. Men det går over, det gjør jo det, og så er det en ny dag.
Håper morgendagen kjennes bedre:)

Godt å høre at det stort sett går bra, og at dere har humøret med dere! ;) Det er viktig! :)
Tenk, det kan jo skje når som helst nå? ;)

Formen er grei om jeg får duppen min på formiddagen :p sover elendig om natta. Bekkenet blir verre og verre for hver dag , nye nedpress og mye kynnere , men , jeg er trossalt 38+2 så kan ikke forvente annet heller :)

Formen er elendig og slik har det vært siden uke 5/6 så nå er jeg lei, og i tillegg nå sliter jeg med smerter i ryggen og finnes ingen god måte og ligge på, blir liggende våken hele nettene :/

Kjempesliten, og jordmor har sagt at hun ikke vil jeg skal slites helt ut før baby kommer, så om det ikke er skjedd noe mer før mandag blir jeg strippet. Og det er helt greit etter to uker med slitsomme masrier og rier, og i gjennomsnitt 4 timer søvn i døgnet.

Er så overlykkelig over ferie. Virkelig i rugemodus og koser meg med å være høygravid :-P må ha litt å gjøre på hver dag, men har ikke overskudd til mye. Tar hver dag som den kommer ;-) er litt stiv i kroppen så hadde sikkert vært lurt å tøyd litt og trent litt lett styrke mot fødsel. Er tungt å gå!

Formen er egentlig langt bedre enn forventet! Jeg så mørkt på det når bekkenet begynte å krangle allerede i uke 8, men det har holdt seg stabilt og de siste ukene faktisk blitt bedre :) Har dager hvor jeg er kjempesliten og bare sover, hvilepuls på over 100 slag i minuttet og er kvalm og uggen i kroppen. Til tider mye plagsomme kynnere og nedpress. Men jevnt over bra :)

Formen er veldig opp og ned her.. Går mye ned egentlig.. Mentalt er jeg utrolig sliten av å føle meg dårlig hele tiden... :(

Heldigvis flyr tiden nå! Snart har jeg en bebbis i armene mine! Prøver å holde meg selv opptatt om dagene slik at jeg ikke skal ha så mye tid til å kjenne på alle vondter og plager!

Godt å høre at det stort sett går bra, og at dere har humøret med dere! ;) Det er viktig! :)
Tenk, det kan jo skje når som helst nå? ;)
Ja, det kan det

Men de aller fleste av oss kommer til å få i januar, og det prøver jeg å huske at faktisk ikke betyr 1.1, men også ganske langt ut i måneden. Det kan gå en hel måned fra nå, og ikke være unormalt for meg.

Jeg tror jeg kommer til å bli veldig utålmodig i januar...

Håper morgendagen kjennes bedre:)
Begynte ikke helt lovende, jeg våknet nå med noe som enten et skrubbsulten (rart. Men rarere ting har skjedd med en høygravid...) eller vondt i magen.
Frykter (igjen) at min datter har fått vannkopper (likevel) etter at jeg i går tidlig var lettet over at det ikke var det, så spent på når hun våkner.

Litt stressa av alt jeg ikke har fått gjort, dagene flyr så fort og huset ser så veldig lite klart ut til jul. Og når jeg tenker på det... Så sovner jeg på sofaen i stedet for å gjøre noe. Jeg sover mye på dagen. Vet det er normalt, men jeg har så mye jeg ville ha gjort!!! Og det inkluderer egentlig ikke å ligge klokka halv seks og lure på om jeg skal stå opp og finne meg mat...

Menmen. Håper dagen blir bedre etterhvert. Det er jo tross alt fredag, siste dag før ferien for ungene!!

Begynte ikke helt lovende, jeg våknet nå med noe som enten et skrubbsulten (rart. Men rarere ting har skjedd med en høygravid...) eller vondt i magen.
Frykter (igjen) at min datter har fått vannkopper (likevel) etter at jeg i går tidlig var lettet over at det ikke var det, så spent på når hun våkner.

Litt stressa av alt jeg ikke har fått gjort, dagene flyr så fort og huset ser så veldig lite klart ut til jul. Og når jeg tenker på det... Så sovner jeg på sofaen i stedet for å gjøre noe. Jeg sover mye på dagen. Vet det er normalt, men jeg har så mye jeg ville ha gjort!!! Og det inkluderer egentlig ikke å ligge klokka halv seks og lure på om jeg skal stå opp og finne meg mat...

Menmen. Håper dagen blir bedre etterhvert. Det er jo tross alt fredag, siste dag før ferien for ungene!!
Kjenner godt igjen den med følelsen av å ha lyst til å få ting gjort, men altså ikke få det til.. Mye mer tiltak nå enn for et par uker siden. Men reelt sett så går det på et vis uansett om ting blir gjort eller ikke;)
God fredag til deg :)

Formen er veldig varierende.. Noen stunder tror jeg at endelig begynner sen å bli bedre og i neste sekund er det nok å bare endre stilling i sofaen før jeg kjenner je blir uvel. Hater å se oppvasken stå og at det er ett stor tiltak å få gjort det. Huset er ikke vasket på flere uker og er rot over alt. Kan ikke forstå egentlig hvordan det skal bli jul. Håper bare dagene går fort :) er så glad for at mannen har fri fra mandag :)

Back
Topp