Generelt gretten...

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 106641
  • Opprettet Opprettet
S

Slettet medlem 106641

Guest
Det er meg for tiden!
Humøret er langt ifra på topp, og jeg tåler ingenting!
Høye lyder og "mas" gjør meg skikkelig sur!
Og så irriterer jeg vettet av meg når folk sier "knip igjen til januar!" Og i tillegg skal fortelle meg fordelene med å føde i januar.. Som om jeg ikke vet det fra før av!
Det er ikke noe jeg kan styre selv, og når kroppen har begynt å forberede seg såpass mye på fødsel som det min har gjort, er det bedre å være litt mentalt forberedt på at det faktisk kan skje nå i desember!
Hormonell og høygravid, oh the joy!
:-P
Kan bli noen lange uker hvis jeg ikke føder snart! :-/

Ja jeg også merker meg det at alle sier: håper han ikke kommer på julaften ihvertfall! Så nå har jeg begynt å si tilbake. At det gjør absolutt ingenting! Deilig å ligge på hotell på julaften :p føler ikke for å være sosial da uansett! Pluss at det er det beste for babyen å komme når han føler for det. Han skal være etterlengtet og ønsket. Ingen dårlig stemning uansett hvilken dag han kommer :) må ha litt troen på at ting skjer som det skal :)

Jeg vil helst ikke ha 23-26 desember. Og ikke nå i helga, for jeg må purre på fastlegen om å ordne de reseptene jeg må ha til hjemmefødsel på mandag, så reelt sett vil jeg ikke ha 18-26 da så jeg rekker få tak i dem.

Men om hun kommer før nyttår, ja så gjør det meg faktisk ikke noe. Kommer hun i januar er det fint, og det sier jeg til alle som lurer på om hun kommer i juleferien "hun kan nå godt vente til etter rakettene", men reelt sett bryr jeg meg ikke, bare helst tidligst 27. rent praktisk. (Både fordi jm som skal ha fødselen har fri etter andre juledag, så da kan hun komme selv iom hun ikke har beredskap for meg før 3.1, men også fordi vi har bursdagsselskaper med hele slekta for ungene, og det er jo kjekt om noen kan komme i hennes også...)

Praktisk sett så vil jeg jo helst vente til januar, men det er nå ikke vi som bestemmer dette, og gleden skal være like stor om det blir et desemberbarn som et januarbarn!
Jeg vil jo helst være hjemme sammen med barna mine på julaften, men blir det ikke slik, så får vi gjøre det beste ut av det!

Praktisk sett så vil jeg jo helst vente til januar, men det er nå ikke vi som bestemmer dette, og gleden skal være like stor om det blir et desemberbarn som et januarbarn!
Jeg vil jo helst være hjemme sammen med barna mine på julaften, men blir det ikke slik, så får vi gjøre det beste ut av det!
Helt enig! Viktig å glede seg uansett :)

Ja, de kommer når de kommer, og gleden er like stor uansett. Hjemme sammen med barna mine planlegger jeg å være (gitt at ikke vannkoppene til lillesøster stikker kjepper i hjulene for hjemmefødselen) så det praktiske i å ikke føde i jula handler for meg mest om bursdagsselskapene. Jeg kan ha bursdagsselskap før jul, og jeg kan ha det i romjula, men jeg får neppe 20-25 stykker i slekta til å troppe opp her 23-26 desember, og derfor unner jeg henne en annen bursdag. Sånn siden søskenene hennes altså HAR hele halve slekta i bursdagen sin.

Helt enig! Viktig å glede seg uansett :)

Det er liksom det!
Får nesten følelsen av at folk blir skuffet om jeg føder i desember...
Nå er jeg nok litt hårsår for tiden altså, men jeg vet iallefall hva jeg aldri skal si til høygravide i desember! ;-)
Tenk for en glede når vi ligger der med de små i armene våre!
Da tenker jeg at måneden har fint lite å si...

Det er liksom det!
Får nesten følelsen av at folk blir skuffet om jeg føder i desember...
Nå er jeg nok litt hårsår for tiden altså, men jeg vet iallefall hva jeg aldri skal si til høygravide i desember! ;-)
Tenk for en glede når vi ligger der med de små i armene våre!
Da tenker jeg at måneden har fint lite å si...
Ja :) jeg vurderte å hoppe over den mnd med eggløsning for å slippe å risikere å føde i julen, men jeg visste at jeg kom til å bli gravid på forhånd og tenkte at det var meningen og ville ikke gå glipp av det. Og gutten ble unnfanget i stormforelskelse mellom meg og faren. Det betyr mye for meg. Han fortjener bare der beste. Og julen handler jo om kjærlighet og ventetid og medmenneskelighet. Fantastisk tid å bli født i <3

Ja :) jeg vurderte å hoppe over den mnd med eggløsning for å slippe å risikere å føde i julen, men jeg visste at jeg kom til å bli gravid på forhånd og tenkte at det var meningen og ville ikke gå glipp av det. Og gutten ble unnfanget i stormforelskelse mellom meg og faren. Det betyr mye for meg. Han fortjener bare der beste. Og julen handler jo om kjærlighet og ventetid og medmenneskelighet. Fantastisk tid å bli født i <3

Det var nydelig skrevet! :-)
Vi visste også at det kunne bli i desember, men med termin 17.januar, kunne det bli januar også.
Tiden vil vise, og jeg gleder meg til å hilse på den lille!
Spesielt etter å ha studert hun litt på ultralyd på onsdag!

Det var nydelig skrevet! :-)
Vi visste også at det kunne bli i desember, men med termin 17.januar, kunne det bli januar også.
Tiden vil vise, og jeg gleder meg til å hilse på den lille!
Spesielt etter å ha studert hun litt på ultralyd på onsdag!
Ja! Det blir helt magisk :D gleder meg sånn! <3

Tror spirene blir like mye verdsatt uansett når de kommer. Hva folk rund oss sier har uansett lite betydning, når spiren endelig ligger i armene våres, vil jeg tro;) om det er 15 eller 16... For å bunn og grunn så er det jo det vi egentlig har ruget på så lenge;)
spiren_tv2-360x210.jpg

Skjønner frustrasjonen! Dette styrer ikke vi heldigvis:) Å få et barn er en gave uansett når på året han/hun kommer. Spør en som er født på julaften om det ikke var verd det?

Det er lov å være hormonell for tiden altså :) Sender over en god klem:)

Som mannen min sa i sted, skulle no du ligge på sykehus på julaften så feirer vi den der :D

Det er meg for tiden!
Humøret er langt ifra på topp, og jeg tåler ingenting!
Høye lyder og "mas" gjør meg skikkelig sur!
Og så irriterer jeg vettet av meg når folk sier "knip igjen til januar!" Og i tillegg skal fortelle meg fordelene med å føde i januar.. Som om jeg ikke vet det fra før av!
Det er ikke noe jeg kan styre selv, og når kroppen har begynt å forberede seg såpass mye på fødsel som det min har gjort, er det bedre å være litt mentalt forberedt på at det faktisk kan skje nå i desember!
Hormonell og høygravid, oh the joy!
:-P
Kan bli noen lange uker hvis jeg ikke føder snart! :-/
Kjenner til det, mannen klager til tider på mitt noe svingende og bråsinte humør:-P Tenker han bare får nyte de dagene/stundene humøret er bra;-)

Husker veldig godt disse kommentarene fra sist graviditet... Hadde da termin 22.desember, og fikk høre fra flere at jeg burde knipe igjen til etter nyttår fordi det er såååå mye bedre å bli født i januar (jeg er selv novemberbarn og mannen desemberbarn, vi har aldri merka noe til det;-) )... Du sier bare ikke slikt til en høygravid som virkelig ikke ønsker å gå på overtid, følte virkelig de ønsket meg mer vondt enn godt med de kommentarene:-( Nå ble jenta vår faktisk født 5. januar, 14 dager på overtid, så ble januar på oss sist allikevel;-) Denne gangen er terminen i midten av januar, så heldigvis ikke mange kommentarer nå, alle tror vel det blir overtid denne gangen også:-P

Får håpe du føder så fort som mulig, desember eller ei;-)

Kjenner til det, mannen klager til tider på mitt noe svingende og bråsinte humør:-P Tenker han bare får nyte de dagene/stundene humøret er bra;-)

Husker veldig godt disse kommentarene fra sist graviditet... Hadde da termin 22.desember, og fikk høre fra flere at jeg burde knipe igjen til etter nyttår fordi det er såååå mye bedre å bli født i januar (jeg er selv novemberbarn og mannen desemberbarn, vi har aldri merka noe til det;-) )... Du sier bare ikke slikt til en høygravid som virkelig ikke ønsker å gå på overtid, følte virkelig de ønsket meg mer vondt enn godt med de kommentarene:-( Nå ble jenta vår faktisk født 5. januar, 14 dager på overtid, så ble januar på oss sist allikevel;-) Denne gangen er terminen i midten av januar, så heldigvis ikke mange kommentarer nå, alle tror vel det blir overtid denne gangen også:-P

Får håpe du føder så fort som mulig, desember eller ei;-)

Eneste jeg vil unngå, det er sykehuset på julaften, for da vil jeg være sammen med "de store" barna mine. Så hvis hun ikke kommer idag, får hun heller holde seg inne litt til! :-P
Godt å høre din erfaring! :-)

Litt godt å vite at jeg ikke har tenkt å være på sykehuset i det hele tatt, så slipper jeg være borte fra ungene i særlig grad.

Back
Topp