Generelt fra hverdagen :)

FruMille

Glad i forumet
Kanskje vi kan ha en tråd der vi bare snakker om generelle ting i hverdagen?
Det jeg sitter og lurer på er om jeg retten og sletten orker å være sosial i morgen kveld.
Vi er invitert bort til naboen for vin og ost sammen med mange andre naboer. Men den siste uken så har kvalmen bare eskalert og jeg er ganske så slappfisk om kvelden. Tanken på å være sosial, med oster som lukter i tillegg frister lite. Men samtidig hadde det vært forbasket hyggelig også da :p
Ingen vet at jeg er gravid og jeg aner ikke hva jeg skal si i den settingen hvor det drikkes vin. Ikke frister det med noe alkoholfritt alternativ heller.
Eller så går dagene mine bare med til å slappe av på sofaen siden jeg er sykemeldt. Skal på tul igjen på mandag og er veldig spent siden jeg hadde 3-4 dager med blødninger sist helg... men at kvalmen min har økt ser jeg på som et godt tegn :)
 
Kunne det vært en idè å fortelle om graviditeten da? Og bare være der en liten stund, suge til deg litt energi og nyte sosialt samvær, og så ha verdens beste unnskyldning for å gå hjem litt tidlig?

jeg har ikke vært sosial på nå 4 uker, og kjenner jeg savner deg veldig. Man blir veldig isolert som sykmeldt. Jordmor tipset om å invitere noen to dager i uken. Kun for kort sosialt samvær. Så man kan kanskje få litt energi fra andre. Jeg er kjempedårlig og sengeliggende, så det frister jo egnentlig ikke, men jeg tror det hadde vært godt for meg!
 
Kunne det vært en idè å fortelle om graviditeten da? Og bare være der en liten stund, suge til deg litt energi og nyte sosialt samvær, og så ha verdens beste unnskyldning for å gå hjem litt tidlig?

jeg har ikke vært sosial på nå 4 uker, og kjenner jeg savner deg veldig. Man blir veldig isolert som sykmeldt. Jordmor tipset om å invitere noen to dager i uken. Kun for kort sosialt samvær. Så man kan kanskje få litt energi fra andre. Jeg er kjempedårlig og sengeliggende, så det frister jo egnentlig ikke, men jeg tror det hadde vært godt for meg!
Vet du, jeg tror du har helt rett :) jeg trenger det virkelig, det er ikke noe kjekt å vær hjemme og isolert nesten hele dagen. Kanskje jeg skal kave meg bort dit likevel...men er ikke helt klar på å dele nyheten enda, har lyst å vente en stund til ;)
 
Hva gjør dere på dere som er sykemeldte? Jeg er 80% sykemeldt nå,og blir nok 100% etter neste uke.. det er minimalt på tv'n å se på, orler ikke strikke,har ikke energi til noe som helst pga kvalmen...
 
Jeg gjør egentlig veldig veldig lite. Jobber med å få i meg mat og drikke... ser litt på TV. That’s it for det meste.. gleder meg til litt mer energi..
 
Hva gjør dere på dere som er sykemeldte? Jeg er 80% sykemeldt nå,og blir nok 100% etter neste uke.. det er minimalt på tv'n å se på, orler ikke strikke,har ikke energi til noe som helst pga kvalmen...
Jeg går og legger meg igjen etter at mannen og barna har dradd avgårde på morgenen, sover da til ca kl 10. Ellers så blir det enkel husarbeid som vasking og bretting av klær, lufte hunden og surfer mye ;)
 
Hva gjør dere på dere som er sykemeldte? Jeg er 80% sykemeldt nå,og blir nok 100% etter neste uke.. det er minimalt på tv'n å se på, orler ikke strikke,har ikke energi til noe som helst pga kvalmen...

Gjør så lite som mulig. Leverer å henter i bhg, og imellom der orker jeg kanskje å vaske litt klær og ta meg en dusj. Og det er på en god dag :wacky:
 
Her har jeg brettet klær og prøvd å forberede middagen nå, men måtte jeg bare sette meg ned til slutt, kjente at kvalmen og brekningene var på vei ved alle de forskjellige luktene fra grønnsakene :laughing002
det står ovnsbakte grønnsaker, ørret og couscous på menyen i dag, men kjenner jeg sliter med tanken på å spise det:depressed:
 
Jeg gleder meg SÅ til å ha permisjon!
Sulle hjemme med baby og hus.
Jeg vet at det er en fulltidsjobb med spebarn og barn, men gleder meg til å ikke ha den plikten over meg at jeg skal på jobb hver dag.
Jeg er glad i jobben min, men enda mer glad i fritiden min.
Så gleder meg til ett år med avbrekk fra hverdagen.
Flere som har det slik?
 
Jeg gleder meg SÅ til å ha permisjon!
Sulle hjemme med baby og hus.
Jeg vet at det er en fulltidsjobb med spebarn og barn, men gleder meg til å ikke ha den plikten over meg at jeg skal på jobb hver dag.
Jeg er glad i jobben min, men enda mer glad i fritiden min.
Så gleder meg til ett år med avbrekk fra hverdagen.
Flere som har det slik?

Jaa! Føler det på samme måte. Jeg jobber for å leve, jeg lever ikke for å jobbe :p Gleder meg så mye til babykos. Men det blir nok stor forskjell på barseltiden når man har en fra før, så litt spent på det. I tillegg er det planlagt flytting helt i starten av permisjonen, håper ikke det «spiser opp» den magiske første tiden :wacky:
 
Så bra! Det er mitt motto også.
Det blir sikkert annerledes med barseltid når en har barn fra før, men også en fin mulighet til å ha mer tid sammen?
Flytting ja, det er tøft! Lykke til, det går nok bra får dere mye hjelp med det?
 
Så bra! Det er mitt motto også.
Det blir sikkert annerledes med barseltid når en har barn fra før, men også en fin mulighet til å ha mer tid sammen?
Flytting ja, det er tøft! Lykke til, det går nok bra får dere mye hjelp med det?

Absolutt mer tid til å være sammen ja. Spent på hvordan det plutselig blir å dele oppmerksomheten på 2 :nailbiting: Men det går nok fint.

Ja, vi har mange som kan hjelpe til heldigvis!
 
Hva gjør dere på dere som er sykemeldte? Jeg er 80% sykemeldt nå,og blir nok 100% etter neste uke.. det er minimalt på tv'n å se på, orler ikke strikke,har ikke energi til noe som helst pga kvalmen...
Har vært sykemeldt i 3 uker og har nesten rutine på dagene: står opp med barn og samboer hvor vi spiser frokost og jeg sender de avgårde. Så ser jeg på God morgen Norge mens jeg surfer etterfulgt av dagens episode av Home& away. Så ser jeg en ny episode av farmen, kardashian eller greys, alt ettersom. Så er det noen episoder med Glee. Inn imellom prøver jeg å sove, gjøre litt lett husarbeid og evt en dusj. Gud er det rart jeg har blitt så lat. :/ Men har lite energi.
 
Jeg jobber 100%.. Gikk skole i tillegg på kveldstid, men måtte droppe ut, å heller starte på nytt etter permisjon. jeg er sliten, kvalm, ingen overskudd. Men prøver å jobbe. Jobber i BHG, og kjenner det sliter på, ihvertfall med en 1 åring i hus, som trenger mammaen sin, og masse lek og kjærlighet, får dårlig samvittighet for at jeg ikke får til noe hjemme! Men får så uendelig dårlig samvittighet overnfor jobben og om jeg sykemelder meg.
så vi får se hva jeg gjør. Var sykemeldt fra uke 6 sist. Men hverdagen går til jobb, kos med lille, og tid til mannen, og SOVE!
 
Jeg jobber 50% til vanlig har flexi tid å fri to dager i ukene. Så de dagene jeg jobber er fokuset bare på å komme seg gjennom dagen, også sover jeg på sofaen med ungene mens mannen lager middag og ligger som regel strekk ut resten av dagen. De dagene jeg har fri går dagen i å prøve å få i meg mat og å sove på sofaen. Idag derimot føler jeg meg ganske fresh og har vært å handlet blomster etc, noe godt til lunsj osv. Vi skal ha selskaper hele helga og jeg er spent på om formen holder seg.
 
Back
Topp