geleshots ..

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
er litt i villrede her .. er det noen som aner hvordan man lager dette? trenger raskt svar?
(passer kanskje litt dårlig på dette forum men .. beklager for det) ..

har ingen aning, men det høres jo logisk ut egentlig..hm..det er jo enkelt å lage geleen i seg selv..hva med å bytte ut litt av vannet du koker opp med sprit? må jo bi susnhves ikke, kjøp ein vannmelon og sætt ei vodka på høykant nedi et tellskjært høl i melon..deretter la dæ trækk godt inn og spis d full

Så artig..
Jeg vil også ha gele shots..

Husk at geleen ikke skal koke etter at spriten er puttet oppe... Og det er viktig å bruke en stor form... f. eks langpanna fordi spriten går til bunnen... Så et 1 cm tykkt lag er det beste... i en bolle vil det bli mye god smak på toppen og mye dårlig smak i bånn..

Snakker av erfaring!!!

Laget de i langpannen, men du kan jo servere de med å legge det i et glass eller akkurat som du ønsker det... du kan sikkert lage det i små skåler å hvis du lnsker det!!!

Lykke til

ORIGINAL: *Sebastian's mamma*

ORIGINAL: airam83

har ingen aning, men det høres jo logisk ut egentlig..hm..det er jo enkelt å lage geleen i seg selv..hva med å bytte ut litt av vannet du koker opp med sprit? må jo bi susnhves ikke, kjøp ein vannmelon og sætt ei vodka på høykant nedi et tellskjært høl i melon..deretter la dæ trækk godt inn og spis d full

er vel kanskje ik så lurt å koke spriten, for da dunster den vekk, og da er hele vitsen ute[8D]
som sagt..har ingen aning[8D]dæ hørtes bare logisk ut å bytt ut litt vann mæ alkohol, men d vel kanskje ikke nå ide å kok spritn [:D]

Har laget det en gang og aldri mer.
Brukte de gummi isbit formene til ikea og fikk jo ikke driten ut igjen [:'(][:@]

Men slush (hvordan det en skrives) er veldig godt.
Selger et ferdig spann og har oppi sprit og i fryseren me den [:D]

*vonde minner...* men hvis du kjøper en pakke med gele, så tar du halvparten av det vannet som står at du skal ha oppi, og resten sprit.

Vi pleier å koke opp ca. halvparten av vannmengden og så blande i pulveret. Så etter at det er avkjølt ei stund, så blander vi den resterende mengden med sprit. Mmmmmmmmmmmmmm[:)]

Takk for svar!
Det ble geleshots på meg (oss!) i går, brukte 20% sprit .. har hørt at man skal bruke 50-50, men etter samtale med ei venninne sa hun at da kom de ikke til å bli noe gode ..
ikke at de ble så kjempe gode uansett men .. var som pastella sa at spriten synker til bunnen, så de ble kanskje litt for sterke der [:D]

når jeg har laget det så har jeg brukt halve mengden med vann som står og resten sprit... når gele er avkjølt, deretter har jeg brukt ketchup beholdere fra mcdonalds... perfekt størrelse :-)

Back
Topp