Gele tog, hvilke former ??

Travel mamma

Gift med forumet
jeg har aldri laget gele tog før, hvordan gjør jeg både med former og sammensetting?

tja..tenkte først på brødform..men de blir kanskje litt lange...så da har jeg egentlig ikke noe forslag :P

Er sikkert mange muligheter - men jeg brukte brødformer. Oppdaget at det kunne vært lurt og brukt litt mindre vann, slik at den hadde holdt bedre på formen.

Jeg brukte ikke noe mellom vognene, men det var fordi gelévognene bare var tilbehør til Thomas-lokomotivet. Men skulle jeg brukt noe mellom hadde det vel kanskje blitt lakrislisser. Jeg gravde ut groper på toppen av vognene som vi fylte med blåbær og druer (mini spiser ikke godteri), og bakerst hadde vi en litt lavere vogn av sjokoladepudding som vi fylte med tømmerstokker (eller rullekake om du vil[;)]).

Syltetøybokser (sånne frysebokser, vettu?!?)
Skåler
De firkanta små eskene man får vaniljesaus oppi
(da kan du kjøpe vaniljesaus, helle det i mugge og bruke esken etter det)

Hvis du bruker brødforme og det blir stort kan man jo velte geleen ut av brødformen og f.eks dele den klumpen i tre mindre 'vogner'

ORIGINAL: merete_80

Er sikkert mange muligheter - men jeg brukte brødformer. Oppdaget at det kunne vært lurt og brukt litt mindre vann, slik at den hadde holdt bedre på formen.

Jeg brukte ikke noe mellom vognene, men det var fordi gelévognene bare var tilbehør til Thomas-lokomotivet. Men skulle jeg brukt noe mellom hadde det vel kanskje blitt lakrislisser. Jeg gravde ut groper på toppen av vognene som vi fylte med blåbær og druer (mini spiser ikke godteri), og bakerst hadde vi en litt lavere vogn av sjokoladepudding som vi fylte med tømmerstokker (eller rullekake om du vil[;)]).

jeg har ikke brødformer[&:] går det ann å bruke melkekartong?? må nok grave inni skapet å se hva jeg finner av bokser. blir spennende dette her

Det smaker ikke like godt, men hvis du kjøper ferdig gele i boks, så er det jo bare å dele opp sånn som du vil ha det[8D]

ORIGINAL: Mamma x 3

jeg har ikke brødformer[&:] går det ann å bruke melkekartong?? må nok grave inni skapet å se hva jeg finner av bokser. blir spennende dette her

Melkekartong burde jo gå veldig fint [:D] Lykke til!

ORIGINAL: merete_80

Melkekartong burde jo gå veldig fint [:D] Lykke til!

takk for det! må handle inn gele i dag[:D]

ORIGINAL: drun

Det smaker ikke like godt, men hvis du kjøper ferdig gele i boks, så er det jo bare å dele opp sånn som du vil ha det[8D]

liker ikke den ferdige geleen, smaker rart. samme som den 1 times geleen.

men takk for svar[:)]

ORIGINAL: drun

liker ikke den ferdige geleen, smaker rart. samme som den 1 times geleen.

men takk for svar[:)]

Helt enig, smaker plastikk!

Back
Topp