Julie*Lucas
Forumet er livet
Går det greit å lage de 2 dager før en fest?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: CogJ
JAAA[:D]
hehe, OoO, det er så digg..
takk for tips, det skal jeg lage til helgen når jeg skal ha vors[:D]
ORIGINAL: MinEgenLilleVerden
Hørtes artig ut[:D]
mulig jeg er dom men hvordan lager du det da?
sprit oppi geleen?
ORIGINAL: Julie*Lucas
ORIGINAL: MinEgenLilleVerden
Hørtes artig ut[:D]
mulig jeg er dom men hvordan lager du det da?
sprit oppi geleen?
Du koker opp en del vann, lar deg avkjøle seg litt, tilsetter sprit (må ikke være så varmt at alkoholen fordamper) og så tilsetter du gelepulveret! Det er knallas! Farlig godt[;)][;)]
ORIGINAL: har du hørt
lurer jeg også på[:-] vodka i gele? hvilke former bruker dere til det? hørtes ikke dumt ut[:D]
ORIGINAL: Julie*Lucas
JAAA[:D]
hehe, OoO, det er så digg..
takk for tips, det skal jeg lage til helgen når jeg skal ha vors[:D]
Ja, det er kjempedigg! Hvor mange dl sprit bruker du pr. pakke? Og hva har du de i?
sist hadde jg 6 dl vann og 4 dl sprit (koskenkorva 60 %) de var ALTFOR sterk..
så neste gang tar jeg 7 dl vann og 3 dl sprit og vanlig vodka tror jeg.. (det er på 2 pakker da)
kjøpte sånn jordbærgele pulver.. husk å kjøl det heeelt ned før du tar alkoholen oppi..
kjøpte sånne shotteglass på europris.. helt genial str.. Gjerne klippe opp noen tykke sugerør slik at det er lettere å få de utav.. hehe
<<ORIGINAL: Julie*Lucas
Men det går altså helt fint at de står i kjøleslap et par dager før?
ja, tror ikke alkoholen forsvinner.. i de shotteglassene tar det bare 6 timer før det er stivnet.. gjorde det her hvertfall så jeg lagde de samme dag..
ene gangen jeg lagde sto de nesten 1 døgn..
ORIGINAL: januar_baby
Det hørtes godt ut, kanskje jeg også skal prøve å lage det til fredag.
Men er litt dom jeg så må spørre.
Dere koker opp vann og kjøler det helt ned for så å ta sprit og pulver oppi?
Skal vannet og spriten tilsvare så mye vann som står på pakken?
Og hvordan klarer dere drikke det? Lagde en gang i slike rør som var beregnet til gele-shot, men jeg klarte ikke få det ut [8D]
først koker du vann og blander i gele'en.. det skal avkjøles til rett før gele'en stivner.. så skal du ha spriten oppi..
vann og sprit skal tilsvare det på pakken ja.. står det 5 dl vann så tar du 1.5 dl sprit og 3.5 dl vann..
kjøp glass på europris, og ha de i de.. så inn i kjøleskapet.. da kan man løsne med fingeren slik at det er bare å helle i seg hele shotten.. en god munnfull [:D]