GBS

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Flyttet fra skjult :)

Har fått påvist gbs (gruppe B streptokokker) i urinen etter å ha sendt den til dyrkning.
Fikk veldig lite info av lege, bare beskjed om at jeg vil få antibiotika under fødsel og om å varsle føden om det når fødsel startet.
Skal høre mer med jordmor, men er jo 3+ uker til neste kontroll. Noen andre som har/har hatt det? Å google var ikke akkurat betryggende..
Er det noe de tester på nytt ved fødsel?
Hadde håpt på å føde i vann, men den planen tror jeg ryker nå..
 
Fikk antibiotika under første fødsel pga uavklart GBS status og prematur vannavgang. Var ikke noe jeg la merke til, annet enn at det var litt plagsomt til tider å ha veneflon i armen.
 
Jeg hadde det med forrige. Det står i helsekortet ditt som de leser da du kommer inn og skal føde. :) du får antibiotika hver 4 time intravenøst under aktiv fødsel. (Jeg rakk bare og få det en gang). Du kan bruke badekar som smertelindring frem til du har full åpning det gjorde jeg! :) Ellers ingen problem. Mener også at jeg gikk på antibiotikakur et par uker før termin. :)
 
Jeg har og dette, og det er ingenting å tenke på sa legen til meg:) sykehuset gjer det dei skal når me er i fødsel, +litt ekstra skjekker av barnet etter fødsel som jeg forsto;)
 
Back
Topp