Hallo Ceropegia.
Jeg var litt nysgjerrig,,, å fant tråden du skrev ang blødningen din... Det var samme blødning jeg hadde, morkaken lå likedann,Fikk også beskjed om å ikke løfte, ikke sex og ta det med ro fram til babyen kunne klare seg. Men går utifra at når man har GBS og blør fra morkaken, er det jo stor fare for at bakteriene kommer inn,.
Jeg hadde krevd pencillin hvist jeg var deg.... Det er virkelig lurt å være "etterpåklok".
Hos meg gikk det ca en mnd fra jeg begynte å blø til jeg fødde babyen. Blødde ikke så mye, viste ikke at jeg var bærer heller så det var vel vanskelig å se hvordan det skulle ende.
Heldigvis er blødningen din stoppet, og håper du får et fint og godt svangerskap videre. Du må skrive hvordan det går med deg,selv om du tilhører "naboklubben" hehe. Håper du titter innom.
Ja, idag har jeg bestilt time hos en gynekolog på et annet privat legesenter enn der jeg var sist for å få en "second opinion" og kanskje et litt bedre svar på det jeg lurer på.
I prøvesvarene jeg fikk fra gynekologen jeg har vært hos (dvs fra laboratoriet) sto det ikke noe om antall bakterier, det sto bare "Rikelig vekst". Det høres jo ut som om det er mye synes jeg...
Jeg spurte gynekologen veldig konkret "kan GBSen gå opp i livmoren og være farlig for barnet nå som jeg har hatt en blødning?" Jeg tenker jo også at dersom noe kan komme ut, så kan noe også komme inn... Spurte om dette både da jeg var inne akutt pga blødningen og da hun ringte om prøvesvarene. Hun har ikke svart meg ordentlig noen av gangene. Bare sagt "nei, altså, ja, det kan det, men livmorhalsen din var jo lukket og vi behandler ikke GBS i svangerskapet. God fødsel!"
Ikke spesielt tilfredsstillende.
Jeg har ikke hatt noen kynnere eller menssmerter å snakke om ennå i dette svangerskapet.
Nordlys: så alt helt fint ut på ul helt frem til du mistet? Jeg håper du synes det er greit at jeg spør, men mistet du barnet "plutselig"? Kan det skje helt uten forvarsel?
Jeg er veldig glad for at dere blir fulgt så godt opp på sykehusene dere hører til, jeg har mine tvil til at Ullevål gjør det samme på dette området.
Jeg håper jeg blir tatt alvorlig av enten gynekologen imorgen eller av fastlegen min, for nå er jeg ganske sint og redd. Selv om det sikkert er stor sjanse for at alt går bra, så klarer jeg ikke å slutte å tenke på at jeg kan risikere å miste barnet mitt pga en bakterie som er blitt påvist, men som legene ikke vil behandle :(