Gbs

Lingje84

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Noen som har/hatt gbs?
hvordan oppfølging får dere?
vaginalfødsel el ks?

veldig usikker på hva eg ska og legene er ikke så veldig villige til å prate om det.Gledre meg til å komme til jordmor igjen å høre hva ho meiner

Jeg hadde det forgie svangerskap, fikk medisin under fødsel og hadde vaginal. Denne gangen har de notert det og det samme skjer. Mini lå også til observasjon og det skal tulla og gjøre.. Vaginal fødsel om alt går etter planen :-)

veldig redd for hva som kan skje.Hadde det forrige gange men ikke noe vi vist om.så vi mistet lille Angelica etter 14 dager.veldig redd og usikker.føler ikke eg får den oppfølginga eg treng!!!
driv å vurdere å kontakte Lillehammer sjukehus der eg føde sist og der eg vil føde denne gang.høre om eg kan få en time der.er det noe eg kan gjøre selv el må det gå gjennom lege?

nettopp fått det påvist her, så går nå på antibiotika og det vil gies ved fødsel å, nå er jeg jo også risikogravid fra før så jeg får veeldig tett og god oppfølging, men legene er ikke så villige til å snakke om gbs nei.. men mas mas og mas du!!

Kan dere fortelle hvordan det er blitt oppdaget? hvilke symptomer får man??
Lingje84,så utrolig trist å høre:( De kan jo ikke annet enn å høre på deg nå å følge opp skikkelig!!!

tusen takk for din omtanke.

en har ikke noe symptomer.en tar vist en vattpinne inn i vaginaåpninga for så å legge den til dyrkning.(tror eg)har aldrig tatt test

hvor langt er du på veg?

Men om det ikke gir noen symptomer, er jo dette noe man egentlig burde teste alle gravide for? Med tanke på hvor alvorlige konsekvenser det kan få! 
Dette kan jeg ingenting om..Er du blitt testet i dette svangerskapet?

sikker et super teit spm, men ka e det ?

Legger inn en link så dere kan lese

http://www.gbs-info.net/

personlig mener eg at vi skulle ha testet alle GRAVIDE

her ble det påvist både med bakt prøve av kjeden og urinprøve...  jeg er veldig obs på urinveisinfeksjoner i svangerskapet nettopp fordi jeg hadde en skjult leeenge sist jeg gikk gravid.. og jeg vet at veldig mange som føder tidlig er grunnet infeksjoner... 

hvor langt påveg er du?

Skummelt... Jeg har ei fra før og da skjedde det ingenting så regner med at det går bra nå også... 

Jeg har spurt en gang før, mulig du svarte også men at jeg ikke så det, men hva skjedde egentlig med lille Angelica? Kan ikke forestille meg sorgen av å miste et barn :( 

hjernehinnebetennelse etter å blitt smittet av gbs

Vi holdt på å miste vår nyfødte gutt for 10 mnd siden pga GBS. Var ikke klar over det.

Denne gang får jeg veldig god oppfølging med å gå ofte hos jordmor, snakke mye om det og skal inn til sykehehuse på samtale snart.

Er enig at alle gravide burde testes, men det kan likvel slå ut negativt og om en uke slå ut positivt. SÅ det jeg er blitt fortalt er at det gir ett usikker svar.

Er veldig leit å lese at du mistet deres kjære- Etter å ha kjent på å nesten miste vårt barn kan jeg bare tenke meg hvor ufattelig vondt og trist det var.

Men stå på ditt, du bør sellvfølgelig få god oppfølging! Håper du kan få like god oppfølging som meg!

vis det ikke skjer noe så kontakter eg sjukehuset på lillehammer,eller privat gynokolog.

det må skje noe kjenner eg begynner å blir frynsete i pysken

Lingje84 skrev:
Legger inn en link så dere kan lese

http://www.gbs-info.net/

personlig mener eg at vi skulle ha testet alle GRAVIDE

Når jeg trykker på linken her, så kommer jeg bare til en forside om temaet, men kommer ikke videre :(

Back
Topp