Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei
Noen som har fått påvist GBS viruset I graviditeten? Har fått det påvist siden uke 10 men har ikke fått noe behandling. Jeg skal vist kun få antibiotika mens I fødsel.
Jepp, visste det egentlig på forhånd også.. jeg har fått en antibiotikakur pga symptomer, men gbs'en har jeg enda..
Hvilken syptomer fikk du og for hvem av syptomer fikk du behandling for?
Ingen direkte symptomer, men i urinen fant de symptomer på neonatal sepsis, mener jeg..
Man har og større risiko for prematurfødsel med gbs :/
Fikk du antibiotika pga det? Skal spørre legen neste gang. Jordmor sa sist at det ikke er noe vits å få antibiotika da man får tilbakefall uansett
lär mig något nytt varje dagGruppe B streptokokker. Finnes naturlig i tarmen og enkelte kvinner er bærere av den i skjeden. Behandling går ut på å forhindre at barnet smittes av streptokokkene under vaginal fødsel. Behandling under svangerskapet er ikke nødvendig for bakteriene vil kommer tilbake etter kort tid. Under aktiv fødsel gis penicillin intravenøst for å redusere risikoen for at barnet smittes.
http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...ptokokker-og-graviditet-nhi-18272.html?page=6
Jeg ogsålär mig något nytt varje dag
Hei
Når jeg fødte på Ahus med siste mann hadde jeg GBS, da ble jeg skyllt 3 ganger under fødsel med antibiotika, og det var det min jordmor hadde forøvrig ikke hørt om at man ble skyllt før de brukte ett rør der nede som de spyla med
Är det där något dom testar för under graviditeten/födsel ??