Gbs positiv!

Mummimamma95

Blir kjent med forumet
Hei! Med førstemann som er født i 2017 var jeg gbs positiv og måtte få antibiotika intravenøst hver 4. Time under fødsel. Til fredag skal jeg på første sv.kontroll med spira og ta blodprøve. Så spørsmålet er: dere som var gbs positive med nr. 1, var dere også det med nr.2?? :happy:
 
Har allerede sendt en urinprøve til dyrking, de fant ingenting på den. Skal følge opp jevnlig framover :)
 
Jeg var gbs positiv med førstemann, og måtte få antibiotika under fødselen. Jeg har bare hatt positiv test en gang. Alle de andre har vært negative, også i dette svangerskapet. Jordmor sa at så lenge det har vært en positiv test går de ut ifra den, og gir antibiotika også denne gangen. De stoler visst ikke på de negative..
 
Jeg var gbs positiv med førstemann, og måtte få antibiotika under fødselen. Jeg har bare hatt positiv test en gang. Alle de andre har vært negative, også i dette svangerskapet. Jordmor sa at så lenge det har vært en positiv test går de ut ifra den, og gir antibiotika også denne gangen. De stoler visst ikke på de negative..
Bra de er på den sikre siden! Første svangerskapet visste jeg ikke noe særlig om dette, men nå har jeg jo lest endel da.. rart man ikke får ekstra oppfølging når det er en så alvorlig tilstand :nailbiting:
 
Legen din får sende en urinprøve til dyrkning når du kommer et stykke utover i svangerskapet.
Ikke sikkert du er positiv nå, men kan også veldig godt hende du er det. Det er ganske ukomplisert når det er kjent og man får antibiotika under fødselen slik at barnet er beskyttet.


Jeg var positiv med forrige, vet ikke om jeg er det nå
 
En bakterie mange kvinner har, som kan gjør babyen alvorlig syk om ikke mor behandles m/ antibiotika. Står mye på nettet du kan lese :happy: det blir ofte sjekket hos gravide, men ikke alltid.
Hm, det har gått meg helt hus forbi, til tross 2 fødsler fra før :) har tydeligvis ikke vært aktuelt for meg da
 
Hm, det har gått meg helt hus forbi, til tross 2 fødsler fra før :) har tydeligvis ikke vært aktuelt for meg da
I utgangspunktet sjekkes man ikke for det, men det oppdages ved at urinprøve sendes til dyrkning av annen grunn.
Mange kvinner har den i normalfloraen sin og da kan det hende den vil forårsake infeksjon hos barnet. Men ikke sikkert.
 
Jeg var gbs positiv med forje, men han blei tatt med hastekeisersnitt. Vet ikke om jeg er positiv nå, men det finner vi sikkert snart utav!
 
Urinen min er sendt til dyrking i dag :) dette blir nr 4 og aldri sendt til dyrking før. Legen Mente her nå at det var vanlig rutine på 12 ukers kontroll :)
 
Urinen min er sendt til dyrking i dag :) dette blir nr 4 og aldri sendt til dyrking før. Legen Mente her nå at det var vanlig rutine på 12 ukers kontroll :)
Kan hende de har det som rutine på det kontoret, men det er ikke rutine egentlig
 
Var ikke det med nr 2, men fikk AB under fødsel alikevel.
 
Ja, fikk feber under første fødsel.

Ungen fikk sepsis etter 2 uker. Helt jævlig, men gikk bra.
Kjipt.
Mye skumlere med de som kommer litt senere.
Fant de oppvekst av bakterier?
 
Back
Topp