GBS I URIN

A-40289648

Andre møte med forumet
Flere som har gruppe b streptokokker i urinen?
Fikk høre at ettersom jeg ikke har symptomer på uvi trengs ikke behandling nå, men under fødsel kommer jeg til å må få antibiotika intravenøst. Fyfaan nå er jeg så redd å stressa for hvordan dette skal gå, noen med erfaringer??

Flere som har gruppe b streptokokker i urinen?
Fikk høre at ettersom jeg ikke har symptomer på uvi trengs ikke behandling nå, men under fødsel kommer jeg til å må få antibiotika intravenøst. Fyfaan nå er jeg så redd å stressa for hvordan dette skal gå, noen med erfaringer??

*Sniker*
Min første urinprøve ga utslag på gbs, ingen andre resten av svangerskapet gjorde det, men ble likevel behandlet som om jeg hadde gbs i urinen da den prøven sykehuset tok på nytt ikke rakk å komme føre vannet gikk, og når vannet gikk måtte jeg legges inn og få antibiotika intravenøst, det trenger ikke nødvendigvis være noe mer enn det! Men det reduserer jo også muligheten for f.eks fødsel i badekar. Be det tas ny urinprøve som sendes til dyrkning etter litt for å se om det fortsatt er utlagt for gbs! :)

Jeg hadde GBS i urin første svangerskap (dette også forøvring). Du må ha antibiotika intravenest i minst 4 timer før fødsel for å hindre smitte til baby. Dette rakk ikke jeg pga. veldig rask fødsel. De spurte om jeg ville være i badekar flere ganger for å lindre smertene, usikker på om jeg kunne føde her?

Ettersom jeg ikke rakk antibiotika tok de flere målinger på baby når hun var født for å sjekke at alt var fint. Det var første fødsel så tenkte ikke noe over prøvene da jeg ikke visste bedre. Merket ikke noe til det. De sa det var svært sjeldent babyer ble syke, men de gjorde dette for å forhindre!

Kjenner at jeg ikke er nervøs denne gang heller, selv om det skulle bli rask fødsel igjen :D

/sniker
Hadde gbs i urin i forrige svangerskap. Jeg rakk såvidt å få AB'en min. Skulle ha det 2t før forløsning, og det rakk vi akkurat. (Minst fire timer er ikke nødvendig!! Men tror det går på sykehus-prosedyrer.)

Jeg fikk også påvist dette og beskjed om at så fort fødsel starter skal jeg inn å få antibiotika intravenøst hver 4. time

Jeg fikk også påvist dette forrige svangerskap (men viste seg nå i ettertid at jeg ikke hadde hatt det likevel, var en lege som hadde tatt feil). Vannet gikk først uten rier og da fikk jeg komme på sykehuset med en gang. Fikk antibiotika og en igangsettingspille fordi det gikk litt tregt fremover. Det gikk helt fint med den antibiotikaen altså, ikke noe å være nervøs for :happy:

Back
Topp